شروع فراخوان عضویت در انجمن هنرهای تجسمی و سیزدهمین دوسالانه گرافیک قم

به گزارش جعبه مهر، رئیس انجمن فرهنگی هنری هنرهای تجسمی از شروع فراخوان عضویت در انجمن هنرهای تجسمی و سیزدهمین دوسالانه گرافیک قم اطلاع داد.

شروع فراخوان عضویت در انجمن هنرهای تجسمی و سیزدهمین دوسالانه گرافیک قم

به گزارش خبرنگاران از قم، علی سلطانی در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت رونمایی از فراخوان های سیزدهمین دوسالانه گرافیک قم و عضویت انجمن های هنرهای تجسمی در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد قم برگزار گشت، گفت: مهم ترین دوسالانه فرهنگی هنری استان قم در سال آینده برگزار خواهد شد که به دلیل جمعیت هنرمندان گرافیکی استان قم و سطح بالای کیفیت اثرات هنری در زمینه هنرهای تجسمی در استان قم، یکی از مهم ترین دوسالانه های فرهنگی و هنری در کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دوازدهمین دوسالانه طراحی گرافیک در سال 93 برگزارشده، اضافه کرد: انجمن هنرهای تجسمی قم تا به امروز فعالیت بسیار خوبی داشته به گونه ایی که در شش رشته 72 دوسالانه برگزار نموده و همچنین سیزدهمین دوسالانه طراحی گرافیک در استان قم، پس از دو سال وقفه در اجرا، سال جاری کلید خورده و در سال بعد دنبال خواهد شد.

رئیس انجمن فرهنگی هنری هنرهای تجسمی، بیان نمود: این دوسالانه در سال 98 به مناسبت روز جهانی گرافیک از 7 اردیبهشت تا 27 اردیبهشت در نگارخانه های اشراق و فرهنگ برگزارشده و اختتامیه این جشنواره با توجه به برنامه ریزی های اجرا شده، روز 19 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

سلطانی با اشاره به زمینه های متفاوتی از هنر طراحی گرافیک بیان نمود: دوسالانه طراحی گرافیک، در چهار بخش اصلی، تجربی، آژانس های تبلیغاتی و بخش موضوعی برگزار خواهد شد که بعضی از این بخش ها برای اولین بار است که اجرا می شوند.

وی توضیح داد: در بخش اصلی، اکران آثار هنرمندان صورت می گیرد که سفارش دهنده داشته، در بخش تجربی آثاری به نمایش گذاشته می گردد که سطح کیفیتی بالایی داشته اما سفارش دهنده نداشته و همچنین در بخش آژانس های تبلیغاتی، کانون های تبلیغاتی در 7 رشته با موضوع آسیب های اجتماعی فعالیت می نمایند که آثار برتر علاوه بر اکران در نمایشگاه، در سطح شهر نیز اکران می شوند.

رئیس انجمن فرهنگی هنری هنرهای تجسمی با اشاره به عدم وجود اطلاعات کافی از هنرمندان شهر قم، ادامه داد: انجمن فرهنگی هنری هنرهای تجسمی، در کوشش است تا با این فراخوان، بانک اطلاعاتی جامعی از هنرمندان هنرهای تجسمی بسازد که عضویت در این انجمن در سه سطح پیوسته، وابسته و افتخاری انجام خواهد شد.

سلطانی اعلام کرد: اعضای پیوسته شامل هنرمندان و فعالان هنری شده حق رأی داشته و اعضای وابسته شامل قاب سازان و گالری دارانی می گردد که هنرمند نبوده ولی علاقه به این کار دارند و همچنین اعضای افتخاری شامل هنرمندان عظیم و پیشکسوتان هنرهای تجسمی بوده که آن ها نیز حق رأی خواهند داشت.

همچنین فراخوان سیزدهمین دوسالانه گرافیک استان قم و فراخوان عضویت در انجمن هنرهای تجسمی قم شروع شدند.

ش

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5915

به "شروع فراخوان عضویت در انجمن هنرهای تجسمی و سیزدهمین دوسالانه گرافیک قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فراخوان عضویت در انجمن هنرهای تجسمی و سیزدهمین دوسالانه گرافیک قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید