اشغالگران آمریکایی عامل بی ثباتی عراق

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از المعلومه، فاضل جابر نماینده ائتلاف فتح در مجلس عراق امروز (دوشنبه) گفت که علت اصلی نبود امنیت و ثبات، اشغالگران آمریکایی در عراق هستند زیرا آنها بحران ساز و حامی گروههای تروریستی هستند.

اشغالگران آمریکایی عامل بی ثباتی عراق

وی توضیح داد: اساس مشکل عراق و بی ثباتی آن به حضور آمریکا در این کشور باز می گردد چرا که این حضور رکن اصلی بحران سازی مالی و امنیتی است.

این نماینده مجلس از کسانی که خواستار امنیت و ثبات عراق هستند، خواست تا در وهله اول با همیاری و اتحاد به دولت برای اجرای مصوبه اخراج نیروهای بیگانه و در صدر آنها نظامیان آمریکایی فشار بیاورند.

این در حالی است که قبلاً، صفاء الاعسم تحلیلگر و کارشناس سیاسی عراق با اشاره به حمایت های ایالات متحده آمریکا از تکفیریهای داعش در عراق اعلام نموده بود: آمریکایی ها از اقدامات تروریستی تکفیریهای داعش در عراق حمایت به عمل می آورند. هدف اصلی و اساسی آنها این است که از این رهگذر بهانه ای برای افزایش تعداد نیروهای خود در عراق بیابند.

کارشناس مسائل سیاسی عراق همچنین یادآور شده بود: تروریست های تکفیری داعش برای انجام عملیات های تروریستی به ویژه در شمال استان بابل مبالغ هنگفتی را دریافت نموده اند. هدف این است که زمینه برای فعالیت تعداد بیشتری از نظامیان آمریکایی در خاک عراق فراهم گردد.

الاعسم همچنین تأکید نموده بود: مقامات ایالات متحده آمریکا می خواهند مبارزه با تروریسم را دستاویزی برای بقای بیشتر در خاک عراق و افزایش نیروهای خود در این کشور قرار دهند. بعضی طرف های داخلی نیز از این پروژه حمایت می نمایند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9251

به "اشغالگران آمریکایی عامل بی ثباتی عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشغالگران آمریکایی عامل بی ثباتی عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید