امیدوارم وزیر ورزش را سوار بر دوچرخه ببینم

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، رونمایی از طرح ملی شهرهای فعال ایران (شفا) امروز یکشنبه با همت فدراسیون ورزش های همگانی و با حضور وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک، رئیس فراکسیون ورزش مجلس و جمعی از شهرداران کلانشهرها در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار گشت.

امیدوارم وزیر ورزش را سوار بر دوچرخه ببینم

پیروز حناچی شهردار تهران در نشست طرح ملی شفا گفت: طرح شفا موضوع مهمی است و مهمتر اینکه این طرح با نگاه ایجاد مشارکت برای تحقق آن دنبال می شود. با همکاری شهرداری ها هر اقدام مشابهی می تواند محقق شود. بدون همکاری شهرداری ها، این طرح یا به نتیجه کامل نمی رسد یا با شکست منجر می شود.

شهردار تهران در ادامه تأکید کرد: برای رسیدن به این طرح به چند نکته اشاره می کنم؛ زندگی شهرنشینی عارضه هایی دارد، از یکسو بر ترافیک و آلودگی که در کلانشهرها تجربه می کنیم و تبعات سنگینی دارد. از سوی دیگر، عدم تحرک که منجر به افزایش وزن، دیابت، فشار خون و ... می شود، همگی در نتیجه عدم تحرک شهروندان است.

وی افزود: در تهران شرایط حادتر از سایر استان ها است و باید دید برای جلوگیری از آن چه کاری باید انجام داد. زمانی که شاهد هستیم شیوه مدیریتی منجر به افزایش آمارها شده، عقل حکم می کند که به عقب برگردیم.

حناچی اظهار کرد: اگر به فکر سلامت خود و شهروندان هستیم، باید جهت را تغییر دهیم، این معادله را بر هم بزنیم و در سبک زندگی مردم تغییر ایجاد کنیم. هر چند در قانون وظیفه مستقیمی درآن دیده نشده است، بنابراین خودمان باید این کار را انجام دهیم؛ توسعه جهتهای پیاده روی، تغییر روش زندگی، تحرک بیشتر و ... از جمله آنها است. ابزار این کار نیز در اختیار شهرداران واقع شده است.

شهردار تهران بیان نمود: کاری که در تهران و در برخی از شهرها در حال انجام است، توسعه جهت دوچرخه سواری است که ارزان ترین شیوه می باشد؛ این یک علامت برای تغییر جهت است. می خواهیم سرنوشت زندگی شهروندان را تغییر دهیم. همه می توانیم وارد این تبدیل جریان شویم. امیدوارم در یکی از این سه شنبه ها وزیر ورزش را سوار بر دوچرخه ببینم.

وی در انتها گفت: باید این مسئله را تبدیل به یک جریان اجتماعی کنیم. وقتی شهروندان بانشاطی داشته باشیم، به بسیاری از درمان ها نیاز نداریم و شفا در دستان خودمان است. امیدوارم این طرح تأثیر مستقیم بر زندگی شهروندان داشته باشد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7367

به "امیدوارم وزیر ورزش را سوار بر دوچرخه ببینم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدوارم وزیر ورزش را سوار بر دوچرخه ببینم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید