بازنشستگان لشگری و کشوری کی وام می گیرند؟

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، در حالی که ثبت نام وام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی آغاز شده، پرونده ثبت نام وام برای بازنشستگان لشگری و کشوری بسته شده است.

بازنشستگان لشگری و کشوری کی وام می گیرند؟

قرار است وام بازنشستگان در شش نوبت واریز گردد. اولین مرحله واریز وام به حساب بازنشستگان کشوری و لشگری در خاتمه خرداد انجام شد. در این مرحله حدود 23 هزار و 500 نفر وام 10 میلیون تومانی را دریافت کردند.

به گفته مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری و لشگری، حدود 325 هزار بازنشسته و وظیفه بگیر متقاضی وام بودند که حدود 130 هزار نفر واجد شرایط دریافت این تسهیلات شدند.

قرار است به 107 هزار نفر از این بازنشستگان وام پرداخت گردد. دومین نوبت پرداخت مربوط به تیر ماه است. احتمالا در هر مرحله بیش از 20 هزار نفر وام خود را بگیرند.

چهار نوبت دیگر باقی می ماند که تا خاتمه آبان سال جاری انجام می گردد.

مبلغ وام برای بازنشستگان لشگری و کشوری 10 میلیون تومان است اما بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی وام هفت میلیون تومانی می گیرند، مبلغ وام برای این بازنشستگان تا پارسال پنج میلیون تومان بوده است.

این اختلاف حقوق و مزایا بین بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با بازنشستگان لشگری و کشوری وجود دارد. چندین سال است بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به اختلاف حقوق بین بازنشستگان معترض هستند.

در سال گذشته با دو مرحله متناسب سازی حقوق قرار بود این دو گروه از بازنشستگان حقوق یکسانی دریافت نمایند، اما اینطور نشد.

در نهایت حداقل حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با 30 سال خدمت و داشتن همسر و دو فرزند چهار میلیون و 200 هزار تومان اعلام شد. اما بازنشستگان پس از دریافت اولین حقوق سال جاری خود معترض بودند که طرح متناسب سازی به درستی اجرا نشده است.

در واریزی های فروردین هم خطاهایی رخ داد که رئیس سازمان تامین اجتماعی دستور اصلاح داد. قرار بود مابه التفاوت حقوق بازنشستگان در اردیبهشت پرداخت گردد که اجرایی نشد. براساس آخرین وعده ها قرار است این پول در تیر واریز گردد.

برای اطلاع از وام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی روی لینک مراحل دریافت وام بازنشستگی کلیک کنید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10645

به "بازنشستگان لشگری و کشوری کی وام می گیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازنشستگان لشگری و کشوری کی وام می گیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید