بهترین روش برای ضدعفونی خانگی چیست؟

به گزارش جعبه مهر، تنها راه مقابله با ویروس کرونا شستشوی مداوم دست و صورت و ضدعفونی کردن وسایل شخصی است. در این روزها که مواد ضدعفونی کننده تبدیل به کیمیا شده است، چگونه می توان محیط خانه را عاری از هر گونه ویروس و آلودگی نگه داشت؟

بهترین روش برای ضدعفونی خانگی چیست؟

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، با شیوع ویروس کرونا تب ضدعفونی کردن بالا گرفته است. از آنجایی که هنوز درمان یا واکسنی برای ویروس کووید-19 پیدا نشده، بهترین راه برای مقابله با این ویروس وحشتناک ضدعفونی کردن است. با این حال بعضی از راه های ضدعفونی کردن نادرست است و تأثیری ندارد.

ویروس کرونا بیماری عفونی است، بنابراین استفاده از مواد و ابزار درست برای ضدعفونی کردن بسیار مهم است. ضدعفونی کردن محیط های چون بیمارستان و درمانگاه با استفاده از مواد ضدعفونی نماینده بسیار قوی و هیدروژن پراکسید قوی انجام می گردد که مردم عادی نمی توانند آنها را خریداری نمایند. از سوی دیگر در این شرایط بحرانی مراکز بهداشتی و درمانی احتیاج بیشتری مواد ضدعفونی نماینده، ماسک، دستکش دارند. به همین دلیل بسیاری از کشورها از مردم خود خواسته اند به جای ماسک های بهداشتی و جراحی از ماسک های خانگی و پارچه ای استفاده نمایند.

آب داغ و مواد شوینده؛ روشی ساده اما موثر در مقابل کرونا

حال سوال اینجاست که چگونه می توان محیط خانه را به روشی امن ضدعفونی کرد؟ به گفته متخصصان، بهترین روش استفاده از آب داغ و مایع های شوینده است. این ترکیب ساده ویروس کرونا را از بین می برد و احتیاجی به مواد شیمیایی قوی نیست. قابل ذکر است که از مایع سفیدنماینده، آب ژاول یا وایتکس نیز می توان برای ضدعفونی کردن در خانه استفاده کرد اما این مواد ضدعفونی نماینده نباید با دیگر شوینده ها ترکیب شوند و همچنین در استفاده از آنها باید دقت گردد.

با کفش وارد خانه نشوید!

دستمال مرطوب ضدعفونی نماینده نیز ابزار کاربردی دیگری است که می توان برای ضدعفونی کردن خانه از آن استفاده کرد. توصیه می گردد در هنگام استفاده از این دستمال ها مقداری آب داغ نیز استفاده گردد تا میزان اثربخشی آن افزایش یابد. به گفته متخصصان، یکی از رایج ترین اشتباه افراد این است که با کفش وارد خانه می شوند. بهتر است افراد قبل از ورود به خانه کفش هایشان را دربیاورند. برای ضدعفونی کردن کفش ها نیز می توان ظرفی را با وایتکس و آب پر نموده و خارج از ورودی خانه قرار داد تا کف کفش ها را در آن ضدعفونی کرد.

کرونا از پارچه هم منتقل می گردد

باور غلطی وجود دارد که ویروس کرونا به وسیله پارچه یا لباس قابل انتقال نیست. این در حالی است که عمر ویروس کرونا روی پارچه و لباس بسیار کم است، بنابراین هنوز احتمال انتقال به وسیله پارچه و لباس وجود دارد. از آنجایی که ویروس می تواند به پارچه بچسبد، توصیه می گردد افراد بلافاصله بعد از ورود به خانه تمامی لباس های خود را با استفاده از ماشین لباسشویی بشورند.

انتهای پیغام/4021/

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5581

به "بهترین روش برای ضدعفونی خانگی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش برای ضدعفونی خانگی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید