ترکیه بار دیگر شمال عراق را بمباران کرد

به گزارش جعبه مهر، ایرنا نوشت: جنگنده های ترکیه برای چندمین بار طی هفته های گذشته بار دیگر مناطق کوهستانی شمال عراق در سیدکان واقع در استان اربیل را بمباران کردند.

ترکیه بار دیگر شمال عراق را بمباران کرد

به گزارش منابع عراقی، یک مقام امنیتی در این باره گفت که هواپیماهای ترکیه صبح امروز (یکشنبه) کوهستان های زاران و کایرشک در منطقه سیدکان را بمباران کردند که منجر به آتش سوزی در مراتع طبیعی این مناطق شد.

وی شرح داد که چوپانان از ترس بمباران دوباره، این مناطق را ترک کردند.

به گفته وی، هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه همچنان در آسمان شمال عراق به گشت زنی ادامه می دهند.

ترکیه از اواخر خرداد گذشته، عملیات پنجه ببر را از زمین و هوا در شمال عراق علیه عناصر پ. ک.ک شروع نموده است.

21 مرداد گذشته در حمله پهپادی ترکیه به یک خودرو حامل مرزبانان عراقی به منطقه سیدکان در شمال استان اربیل اقلیم کردستان عراق، چهار نظامی از جمله دو فرمانده ارشد این کشور کشته شدند.

وزارت امور خارجه عراق این حمله را نقض حاکمیت بغداد و اقدامی خصمانه و در تضاد با قوانین و کنوانسیون های بین المللی و همچنین خلاف اصل حسن همجواری توصیف کرد.

وزارت خارجه عراق همچنین فاتح ییلدیز سفیر ترکیه در بغداد را احضار و یادداشت اعتراضی شدیداللحن دولت عراق را به وی تحویل داد.

برهم صالح رئیس جمهوری عراق نیز در همان روز حادثه، حمله پهپادی ترکیه که به کشته شدن شماری از فرماندهان و مرزبانان این کشور انجامید را محکوم و تاکید نمود که برای حل و فصل مسائل موجود در مرزهای دو کشور گفت و گو و مذاکره بهترین راه حل است.

کشورهای فرانسه، مصر، عربستان، کویت، بحرین، امارات متحده عربی به همراه اتحادیه عرب این حمله را محکوم کردند و خواهان توقف عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق شدند.

وزارت امور خارجه عراق تا به امروز در اعتراض به حملات مکرر ارتش ترکیه به خاک این کشور، چندین بار فاتح ییلدز سفیر ترکیه در بغداد را احضار نموده است.

ارتش ترکیه اعلام نموده که هدف از عملیات موسوم به پنجه ببر در شمال عراق پاکسازی این مناطق از حضور عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) است.

با وجود اعتراض های گسترده بغداد و کشورهای عربی به آنکارا، عملیات ارتش ترکیه همچنان در شمال عراق ادامه دارد.

311311

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7314

به "ترکیه بار دیگر شمال عراق را بمباران کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه بار دیگر شمال عراق را بمباران کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید