ترکیه: در برابر تحریم ها از ایران حمایت می کنیم

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در نشست مجمع گفتگوی تهران که امروز سه شنبه به میزبانی ایران برگزار گشت؛ بر همکاری میان کشورهای منطقه به ویژه میان ترکیه-ایران تاکید کرد.

ترکیه: در برابر تحریم ها از ایران حمایت می کنیم

چاووش اوغلو با توجه به همه گیری کووید 19 و ضرورت همکاری های بین المللی و منطقه ای در مهار این بیماری، اضافه نمود: افزایش همکاری های منطقه ای برای همه منفعت دارد.

به گفته وزیر خارجه ترکیه، نیازی نیست برای این گونه همکاری ها از ابتدا شروع کنیم بلکه طرح ها و مکانیسم های ارزشمندی در حال حاضر وجود دارند که می توان بر اساس آنها پیش رفت.

چاووش اوغلو سیاست کشورهای منطقه را به دو نوع سازنده و غیرسازنده تقسیم کرد و گفت: سیاست های سازنده می توانند محرک صلح و دیپلماسی باشند.

وی گفت: ایران و ترکیه به عنوان دو قدرت مهم منطقه ای، مذاکرات سیاسی نزدیک خود را در خصوص مسائل منطقه ای ادامه داده اند و به رغم برخی اختلافات که طبیعی نیز هستند؛ هیچ وقت تعامل با یکدیگر را قطع نکردند.

وی در خصوص تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران گفت: از ابتدا در مقابله با تحریم های یکجانبه، از ایران حمایت کرده ایم و ترکیه از اجرای کامل برجام حمایت می کند.

وزیر خارجه ترکیه اضافه نمود: از قصد اعلامی دولت جدید آمریکا برای بازگشت به برجام حمایت می کنیم. ما امیدوار هستیم که فرمول مشترکی با توافق طرفین، موجب احیای برجام شود.

این در حالی است که آمریکا به رغم همه ادعاها مبنی بر تمایل برای بازگشت به برجام، هنوز هیچ گام محسوسی در این رابطه برنداشته و همچنان با لجاجت، تحریم های ضد ایرانی را ادامه می دهد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9449

به "ترکیه: در برابر تحریم ها از ایران حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: در برابر تحریم ها از ایران حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید