تصمیم گوترش علیه أنصارالله نشانگر نفاق آشکار سازمان ملل است

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، ضیف الله الشامی سخنگوی دولت نجات ملی و وزیر اطلاع رسانی یمن به اقدام آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در درج نام انصارالله در فهرست ناقضان حقوق بچه ها واکنش نشان داد.

تصمیم گوترش علیه أنصارالله نشانگر نفاق آشکار سازمان ملل است

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: طی چندین سال گذشته ثابت شده است که سازمان ملل متحد از تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن حمایت می نماید. قرار دادن نام انصارالله در لیست ناقضان حقوق بچه ها به وسیله آنتونیو گوترش نشان دهنده نفاق این سازمان است.

الشامی اسم کرد: طی این مدت ما جز ارائه اسناد برائت متجاوزان و اعطای مدال افتخار به آنها از سازمان ملل متحد چیزی ندیدیم. سازمان ملل متحد نام سعودی ها را از لیست ناقضان حقوق بچه ها خارج می نماید تا به پول دست یابد.

این مقام یمن توضیح داد: سازمان ملل بهتر است که برای برطرف محاصره علیه یمن و توقف حملات که روزانه باعث مرگ بچه ها می گردد، اقدام کند.

وی از رسانه های داخلی و خارجی و فعالان کشورهای مختلف خواست تا جنایات ائتلاف متجاوز در حق بچه ها یمن از ابتدای جنگ را افشا نمایند تا دنیا شاهد حجم فاجعه انسانی و هم خوش خدمتی های سازمان ملل به عربستان باشد.

پیش از این، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن در سخنانی تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا در توقف فرایند حملات و محاصره دشمن سعودی علیه یمن همکاری نمی نماید.

وی در ادامه اضافه کرد: ما از هیچ طرفی انتظار یاری رسانی نداریم تنها خواسته ای که داریم این است که محاصره برداشته گردد. دشمن سعودی از دولت مستعفی منصور هادی خواسته است تا با محاصره یمن بیش از پیش همراهی کند!

عضو هیأت مذاکره نماینده یمن در ادامه اضافه کرد: در جریان مصاحبه با طرف های درگیر در پفراینده یمن تا به امروز هیچ گونه پیشرفتی حاصل نشده است زیرا سازمان ملل به نفع قدرت های عظیم داوری می نماید.

محمد عبدالسلام در انتها سخنانش فاش کرد: از بان کی مون (دبیرکل سابق سازمان ملل) پیش تر پرسیدم که چرا نام عربستان سعودی را از لیست رژیم های کودک کش حذف کردید، گفت چون فشار اقتصادی وارد کردند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10534

به "تصمیم گوترش علیه أنصارالله نشانگر نفاق آشکار سازمان ملل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم گوترش علیه أنصارالله نشانگر نفاق آشکار سازمان ملل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید