تعداد واحدهای صنعتی و معدنی منطقه آزاد ماکو به 128 واحد رسید

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/آذربایجان غربی مدیرتسهیل فراوری، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو از رشد 265 درصدی تعداد واحدهای صنعتی و معدنی منطقه آزاد ماکو از ابتدای شکل گیری منطقه آزاد ماکو خبرداد.

تعداد واحدهای صنعتی و معدنی منطقه آزاد ماکو به 128 واحد رسید

آرش یوسف زاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تعداد واحدهای صنعتی و معدنی در سال 92 در این منطقه 35 واحد بود که در امسال و به برکت منطقه آزاد به 128 واحد رسیده است.

وی افزود: از ابتدای شکل گیری منطقه آزاد ماکو، اشتغال زایی ایجاد شده در بخش صنعت و معدن ماکو به بیش از 5000 نفر بوده و سرمایه گذاری داخلی بالغ بر 21 هزار میلیارد ریال و سرمایه گذاری خارجی به 126میلیون دلار رسیده به طوری که سهم سرمایه گذاری داخلی و خارجی تقریبا پایاپای بوده است.

مدیر تسهیل، فراوری و صنایع سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: آماده سازی و تکمیل زیرساخت های نواحی صنعتی 1 و 2 در سال جهش فراوری در حال اجرا است و مسائل واحدهای فراوریی احصا و برای برطرف آنها کوشش می گردد.

یوسف زاده با اشاره به تحقق شعار سال جهش فراوری در این منطقه گفت: از ابتدای امسال تا به امروز نیز 50 فقره پروانه ساخت برای احداث واحد فراوریی در شهرک صنعتی صنایع سبک این منطقه صادر شده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد 37 فقره در حال اجرای طرح و عملیات احداث بوده و پیش بینی می گردد با بهره برداری کامل از این واحدهای فراوریی چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با اشتغالزایی بیش از 2 هزار و 600 نفر محقق گردد.

مدیر تسهیل، فراوری و صنایع سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه فاز نخست این شهرک در انتها سال گذشته به اتمام رسید، اضافه نمود: در حال حاضر هشت واحد فراوریی با اشتغال بیش از 150 نفر با حجم سرمایه گذاری 450 میلیارد ریال در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: با همّت سرمایه گذاران و حمایت های سازمان تا انتها امسال تعداد واحدهای صنعتی فعال در اثن شهرک به 12 واحد فراوریی افزایش پیدا می نماید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8679

به "تعداد واحدهای صنعتی و معدنی منطقه آزاد ماکو به 128 واحد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد واحدهای صنعتی و معدنی منطقه آزاد ماکو به 128 واحد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید