تقویت لثه با این خوراکی ها

به گزارش جعبه مهر، با خوردن خوراکی های مفید مانند شیر، سیر، کرفس، پیاز و... لثه را تقویت و سلامت این عضو از دهان را تضمین کنید. در ادامه این مطلب خواص آن ها را به طور خلاصه شرح داده ایم.

تقویت لثه با این خوراکی ها

برای تقویت لثه این خوراکی ها را بیش تر بخورید

لثه نقش اساسی در دهان ما دارد؛ دندان ها را ایمن نگه می دارد، استخوان های فک را حفظ و به طور روزانه با باکتری ها مبارزه می نماید. اغلب فراموش می کنیم از لثه مراقبت کنیم. در این مطلب خبرنگاران، خوراکی های موثر برای تقویت لثه را بشناسید و آن ها را در وعده های غذایی خود وارد کنید تا دهانی سالم داشته باشید.

پیاز

پیاز یک خوراکی فوق العاده برای تقویت لثه است؛ چون باکتری های دهانی را که باعث بیماری لثه و کرم خوردگی می گردد از بین می برد. برای داشتن لثه سالم، سعی کنید در سالاد، ساندویچ، همبرگر، سوپ و انواع خورشت از پیاز زیاد استفاده کنید.

تقویت لثه با استفاده از سبزیجات

سبزیجاتی مثل کلم پیچ و اسفناج سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی سالم است. آن ها ویتامین C دارند که فراوری گلبول قرمز خون را افزایش و التهاب را کاهش می دهد.

چای سبز

چای سبز غنی از آنتی اکسیدان است و می تواند به دفع التهاب در بدن یاری کند. این چای یک آنتی اکسیدان مخصوص به نام کاتچین دارد، که به لثه در مبارزه با التهاب ناشی باکتری های دهانی که مسئول بیماری های لثه است، یاری می نماید.

فلفل و مرکبات

ویتامین C، در سبزیجاتی چون فلفل و میوه های اسیدی مانند پرتقال، کیوی، آناناس و توت فرنگی بالا است. آن ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، تا از فواید این ویتامین ضد التهاب استفاده کنید.

کرفس، هویج و سیب

خوردن غذاهای ترد برای از بین بردن پلاک بسیار عالی است. غذاهای سفت و سخت مثل: کرفس، هویج، و سیب بین دندان ها و شکاف های دندان گیر می افتند و می توانند به حفظ تازگی دهان و تقویت لثه یاری نمایند.

شیر، ماست و پنیر

محصولات لبنی خوراکی های عالی برای تقویت لثه به شمار می فرایند. چون کلسیم و مواد معدنی بالایی دارند که به تقویت استخوان یاری می نماید. این به خاطر پروتئین موجود در اغلب محصولات لبنی است که به خنثی کردن اسیدهای دهانی که توسط باکتری در دهان فراوری می شوند، یاری می نماید. این اسیدها می توانند برای دندان و بافت لثه مخرب باشند.

تقویت لثه با خوردن مرغ

بچه ها و بزرگسالان عاشق مرغ هستند. ران، بال و ساق پای مرغ کلاژن بسیار بالایی دارند. وقتی این کلاژن را می خورید، به شما یاری می نماید از بیماری های لثه جلوگیری کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیش تر با یکی از غذاهای حاوی بال مرغ طرز تهیه بال مرغ کنجدی را مطالعه کنید.

کره

بسیاری از مردم از کره برای کلسترول و وزن بدون کنترل خود دور می مانند. کره یکی از بهترین غذاها برای تقویت لثه است. کره غنی از ویتامین A، D و K2 محلول در چربی است که برای سلامت کلی خوب می باشند.

آب

آب، بهترین نوشیدنی برای سلامتی دهان شما است.به محافظت از دندان ها در برابر حملات اسیدی که باعث کرم خوردگی می گردد، یاری می نماید. همچنین به شستشوی تمام ذرات غذا از دهان و رقیق کردن اسیدهای فراوری شده از باکتری یاری می نماید. تا جایی که ممکن است آب بنوشید تا لثه های شما سالم بمانند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیش تر با روش محکم کردن لثه روش محکم کردن لثه را مطالعه کنید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: پیام دلتا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4741

به "تقویت لثه با این خوراکی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت لثه با این خوراکی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید