توضیحات بعیدی نژاد درباره دفتر پیشخوان خدمات در انگلیس

به گزارش جعبه مهر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن درباره دفتر پیشخوان خدمات در انگلیس گفت که به جز تعرفه مصوب خدمات کنسولی، هیچگونه وجه اضافه ای از مراجعان در این دفتر دریافت نمی گردد.

توضیحات بعیدی نژاد درباره دفتر پیشخوان خدمات در انگلیس

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن امروز (شنبه) در صفحه تلگرامش درباره دفتر پیشخوان خدمات در انگلیس که مورد انتقاد بعضی از هموطنان ایرانی مقیم قرار گرفته است، نوشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن برای تسهیل خدمات کنسولی و تکریم هموطنان عزیز مقیم انگلستان و با بهره گیری از تجربه و ابتکار پیروز تشکیل دفاتر پلیس+10 وپیشخوان دولت در داخل کشورمان، پیشنهادی برای سپردن بخش پذیرش درخواست های کنسولی به یک دفتر پیشخوان خدمات کنسولی مطرح نموده است.

وی شرح داد:بر اساس این طرح، دفتر پیشخوان در انگلیس در قبال هزینه محدودی که به صورت شفاف اعلام می گردد، ثبت درخواست های اولیه هموطنان گرامی شامل امور گذرنامه، صدور شناسنامه و صدور دیگر اسناد وقایع اربعه و تایید اسناد و همچنین تکمیل درخواست در سامانه میخک و تکمیل فرم های اداری را بر عهده می گیرد.

سفیر ایران در لندن گفت: با توجه به اقامت ایرانیان عزیز در شهرهای مختلف انگلیس که برای دریافت خدمات کنسولی ناچار به سفر به لندن در ساعات اداری هستند، انجام اقدامات اولیه ثبت درخواست خدمات در دفتر پیشخوان، باعث چابک سازی انجام امور و صرفه جویی در وقت و هزینه های سفر متقاضیان می گردد.

بعیدی نژاد همچنین یادآور شد: بخش کنسولی سفارت، حتی یک تاریخ تقریبی برای امکان راه اندازی طرح پیشخوان خدمات کنسولی را هم گفت، ولی به دلیل تداوم آنالیز ها، این طرح تا این لحظه در لندن به اجرا در نیامده است.

وی گفت که پیگیری های لازم در سطح سازمان های ذیربط برای آنالیز و احیانا تصویب اصول و مقررات این طرح در جریان است.

سفیر ایران در انگلیس مطرح کرد: تا زمان تصویب ساز و کاری در این خصوص، بخش کنسولی سفارت در لندن، با راه اندازی سایت نوبت دهی و راه اندازی سامانه خدمات آنلاین و بهره گیری از خدمات پستی، سعی نموده مراجعات حضوری هموطنان محترم را به حداقل برساند.

بعیدی نژاد همچنین گفت که به جز تعرفه مصوب خدمات کنسولی، هیچگونه وجه اضافه ای از مراجعان دریافت نمی گردد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر بعضی از مراجعان برای سهولت در اخذ کد رهگیری سامانه میخک، مبلغی را به شرکت های خصوصی می پردازند که ارتباطی به بخش کنسولی ندارد.

بعیدی نژاد همچنین تاکید نمود: کد رهگیری اصولا باید از سوی متقاضی تکمیل گردد و بخش کنسولی به هیچ وجه هزینه ای مازاد بر تعرفه رسمی کنسولی درخواست نمی کند.

لازم به ذکر است، تعدادی از مراجعان و هموطنان ایرانی مقیم انگلیس در این خصوص عنوان نموده اند که بخش کنسولی سفارت ایران در انگلیس که پیش از این بدون دریافت وجوه اقدام به ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم می کرد مدتی است با معرفی یک شرکت پیشخوان، مراجعان را وادار به پرداخت 20 پوند نموده است.

مراجعان عنوان نموده اند که این پول تحت عنوان شرکت به نام یک شخص خاص واریز می گردد و نه دولت یا سفارت جمهوری اسلامی ایران.

به گزارش فارس، حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن پیش از این نیز در توئیتی عنوان نموده بود: با هدف تقویت دولت الکترونیک و تکریم ارباب رجوع، سایت بخش کنسولی سفارت لندن، به سامانه نوبت دهی بر خط مجهز شده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6745

به "توضیحات بعیدی نژاد درباره دفتر پیشخوان خدمات در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات بعیدی نژاد درباره دفتر پیشخوان خدمات در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید