جلیل فرجاد: یک سال است دخترانم اجازه نداده اند کار کنم، عزیز مخاطبان بودم

به گزارش جعبه مهر، فرجاد می گوید که تماشای دوباره سریال باغ گیلاس باعث خوشحالی و ناراحتی توامانش می شود؛ چرا که از یک سو برایش زنده کننده خاطرات دوران جوانی است و از سوی دیگر، یادآور این حقیقت که جوانی را پشت سر گذاشته است.

جلیل فرجاد: یک سال است دخترانم اجازه نداده اند کار کنم، عزیز مخاطبان بودم

گروه فرهنگ و هنر خبرنگاران- عباس اسماعیل گل؛ جلیل فرجاد در سریال باغ گیلاس عهده دار نقش عزیز یک جانباز است؛ عزیز پس از اعزام به جبهه مجروح می شود و دست چپش را از دست می دهد. فرجاد می گوید که تماشای دوباره سریال باغ گیلاس باعث مسروری و ناراحتی توامانش می شود؛ چرا که از یک سو برایش زنده کننده خاطرات دوران جوانی است و از سوی دیگر، یادآور این حقیقت که جوانی را پشت سر گذاشته است.

او در عین حال که تاکید می کند از دوبله سعید مظفری بر روی نقشش در سریال باغ گیلاس راضی است، اما یادآور می شود خود بازیگر به حس و حال نقش تسلط بیشتری دارد. فرجاد از استقبال فوق العاده مخاطبان از باغ گیلاس یاد می کند و از روز هایی می گوید که مردم در کوچه و خیابان او را عزیز صدا می زده اند و از علت انصرافش از ازدواج با نامزدش (فریده) پرس و جو می کرده اند.

این بازیگر خاطرنشان می کند اگر قصه چهارچوب درستی داشته و مقوله درام در آن لحاظ شده باشد، با استقبال مخاطبان روبرو خواهد شد. از سریال های دیگری که جلیل فرجاد در آن ها به ایفای نقش پرداخته است می توان به مدرس، آپارتمان، عیاران، حجر بین عدی، خانه ای در تاریکی، ملکوت، برادرجان و روز های ابدی اشاره کرد.

شبکه آی فیلم عربی این روز ها سریال باغ گیلاس به کارگردانی مجید بهشتی را برای مخاطبان عرب زبان خود روی آنتن برده است. به همین بهانه، گفت و گویی داشته ایم با جلیل فرجاد بازیگر نقش عزیز در این مجموعه نمایشی خاطره انگیز. سریال باغ گیلاس برای اولین مرتبه در سال 1373 از شبکه یک سیما پخش شد و بازیگرانی از جمله جمشید مشایخی، فخری خوروش، اسماعیل داورفر، نیکو خردمند، دانیال حکیمی، مهران مدیری، فریبا متخصص، عبدالرضا اکبری، بیوک میرزایی و پوراندخت مهیمن در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

از بازپخش سریال باغ گیلاس از آی فیلم عربی اطلاع دارید؟

نه متاسفانه. زمان جوانی ما فقط دو کانال وجود داشت و در عرض چند ثانیه می شد از پخش سریال ها مطلع شد. اما الان با وجود گستردگی و تعدد شبکه ها به راحتی نمی شود از پخش همه سریال ها خبر گرفت. به نظرم این روز ها تنها راه اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی است تا همه در جریان نمایش مجموعه های نمایشی قرار بگیرند.

در طی این سال ها بازپخش سریال باغ گیلاس را تماشا کرده اید؟

بله، البته نه کامل، ولی جسته و گریخته دیده ام.

تماشای دوباره این سریال چه حال و هوایی را برایتان زنده می کند؟

می شود گفت هم مسرور می شوم و هم ناراحت. از طرفی یادآور خاطرات دوران جوانی است و فرصتی برای نسل هایی که این سریال را ندیده اند و از طرف دیگر، به نوعی یک ناراحتی را به دنبال دارد وقتی می بینم چقدر جوان بوده ام و حالا سن و سالی از من گذشته و چهره ام تغییر کرده است.

نقش تان در سریال را به یاد دارید؟ عزیز یکی از چهره های مثبت باغ گیلاس بود.

بله، من نقش یک رزمنده به نام عزیز را بازی می کردم که بعد از اعزام به جبهه، خبر های بدی را برای خانواده ام می آورند که زخمی یا شهید شده ام. نقش پدر و مادرم را مرحوم جمشید مشایخی و خانم فخری خوروش بازی می کردند. آن ها وقتی مرا می دیدند که دست چپم را از دست داده و جانباز شده بودم.

عشق عزیز و فریده هم خیلی جذاب به نظر می رسید. به خصوص وقتی که عزیز پس از مجروح شدن می خواهد خودش را از سر راه زندگی فریده کنار بکشد.

عزیز پس از مجروحیت به نامزدش فریده کم محلی می کند، چرا که این تصور را دارد که با وجود معلولیتش و نقص عضو شاید اوضاع مثل سابق نباشد. البته با وساطت پدر و مادرش متوجه می شود که فریده او را واقعا دوست دارد و اصلاً به این موضوع فکر هم نکرده است.

خاطرتان هست چه کسی جای شما در سریال صحبت می کرد؟ راضی بودید یا دوست داشتید صدای خودتان بود؟

بله، آقای سعید مظفری صحبت می کرد. خوشبختانه در بیشتر فیلم ها و سریال ها یا ایشان به جای من صحبت می کردند یا آقای منوچهر والی زاده که هر دو هم خیلی عالی و پیروز بودند. راستش به این موضوع فکر نکرده ام که اگر صدای خودم بود بهتر می شد یا خیر. البته دوست داشتم که کار دوبله هم انجام دهم. به هرحال، طبیعتاً خود بازیگر وقتی نقشی را بازی می کند به حس و حال کار تسلط بیشتری دارد. شاید من بازیگر بهتر بتوانم آن حس و حال لازم را بر نقش سوار کنم تا دوبلوری که قرار است روی نقش حرف بزند. اتفاقا خیلی دوست دارم یک بار دیگر سریال را ببینم تا با دقت رصد کنم که صدای آقای مظفری چقدر بر چهره ام نشسته است و آیا مخاطب از آن لذت می برد.

استقبال مخاطبان از سریال چگونه بود؟

مردم مرا در خیابان عزیز صدا می زدند. گاهی هم سوال داشتند و علت عدم ازدواج عزیز با فریده را پرس و جو می کردند. از من می خواستند که سخت نگیرم. اینقدر قصه و شخصیت های سریال را باور کرده بودند و همذات پنداری داشتند. البته این را هم بگویم که نگاه محبت آمیز مردم همیشه با من همراه بوده است و از این بابت همیشه ممنون شان هستم.

دلایل این استقبال فوق العاده از باغ گیلاس را در چه می بینید؟

همیشه اگر در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی چهارچوب قصه درست و کشش داستانی لحاظ شده باشد مردم آن اثر را دنبال می کنند، چرا که جذابیت دارد. درامی که در سریال باغ گیلاس لحاظ شده بود باعث می شد که برای خانواده ها جذاب باشد. به نظرم این سریال هر چقدر که بازبخش شود باز هم مخاطبان خودش را دارد و مردم دوستش خواهند داشت. هر سریالی اگر قصه قوی و پر کششی داشته و کارگردان خوبی هم کار ساختش را برعهده داشته باشد با استقبال مردم روبرو خواهد شد.

سریال های قدیمی شبکه آی فیلم را تماشا می کنید؟

خودم فرصت چندانی برای دیدن تلویزیون ندارم، اما از دیگران می شنوم که می گویند فلان فیلم یا سریالت از آی فیلم پخش می شود.

این روز ها چه می کنید و مشغول چه کاری هستید؟

به خاطر شرایط کرونا دخترهایم به مدت یک سال اجازه نداده اند که سر کار بروم. نگران بودند که مبتلا بشوم. این روز ها سر یک پروژه هستم که قرار شده درباره آن فعلاً اطلاع رسانی نشود!

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9791

به "جلیل فرجاد: یک سال است دخترانم اجازه نداده اند کار کنم، عزیز مخاطبان بودم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلیل فرجاد: یک سال است دخترانم اجازه نداده اند کار کنم، عزیز مخاطبان بودم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید