جک X7 در یک قدمی جاده های ایران

به گزارش وبلاگ مهر، با آنالیز دیگر محصولات شرکت جک در می یابیم که کی ام سی K7 یا همان جک X7 درحقیقت نسخه ای بالارده از جک S7 محسوب می گردد که در بازار های جهانی با نام جک X7 عرضه شده است. خودرو های جک همیشه با نگاهی به محصولات هیوندای طراحی شده اند و تاثیرپذیری از نسل جدید محصولات هیوندای را می توان در چهره کی ام سی K7 مشاهده کرد.

جک X7 در یک قدمی جاده های ایران

وبلاگ مهر| کرمان موتور در تازه ترین همکاری با شرکت جک، شاسی بلند X7 را مونتاژ نموده و قرار است اولین محصولات فراوری شده را روز های آینده به مشتریان تحویل دهد. این خودروساز، پیش فروش شاسی بلند چینی جک X7 را از زمستان شروع کرد. البته کرمان موتور نام این خودروی چینی را از X7 به کی اس ام K7 تغییر داده است.

به گزارش وبلاگ مهر؛ کرمان موتور که با مونتاژ خودروی جک S5 شناخته می گردد، در طول سال های اخیر بخش قابل توجهی از بازار خودرو های چینی در ایران را در اختیار گرفت. اما SOL X7 یا همان کی اس ام K7 چیزی فراتر از نسخه های مونتاژی مشهور خودروساز کرمانی است.

آنالیز ها نشان می دهد که شاسی بلند SOL X7 که کرمان موتور آن را با نام کی اس ام K7 مونتاژ نموده، فزونی هایی فنی درمقایسه با جک S5، از سری خودرو های ریفاین، دارد. این محصول در واقع در شرکت SOL برند جدید زیرمجموعه جک ساخته شده است. برندی که ضمن همکاری با سیات (زیرمجموعه کمپانی فولکس واگن)، خودرو هایی با کیفیت و گران تر از دیگر محصولات شرکت سازنده فراوری می نماید.

البته کرمان موتور سال گذشته قصد داشت جک S7 را در ایران مونتاژ کند، اما با عرضه جک SOL X7 تصمیم اش را تغییر داد.

قیمت کی اس ام K7 براساس پیش فروش سال 99 کرمان موتور، رقم 950 میلیون تومان است. کرمان موتور هنوز اعلام ننموده که ادامه عرضه این محصول با قیمت قبلی خواهد بود و یا افزایش قیمت در راه است.

با این حال کی اس ام K7 یا همان جک SOL X7 قرار است در بازار خودرو با دیگر هم رزمان چینی خود همچون تیگو 7، دیگنیتی و حتی محصولات SWM رقابت کند.

کی اس ام K7 یا همان جک SOL X7 چه ویژگی هایی دارد؟

با آنالیز دیگر محصولات شرکت جک در می یابیم که کی ام سی K7 در حقیقت نسخه ای بالارده از جک S7 محسوب می گردد که در بازار های جهانی با نام جک X7 عرضه شده است. خودرو های جک همیشه با نگاهی به محصولات هیوندای طراحی شده اند و تاثیرپذیری از نسل جدید محصولات هیوندای را می توان در چهره کی ام سی K7 مشاهده کرد.

کارشناسان خودرو معتقدند که چراغ های جلو به جیپ کامپس و نسل جدید هیوندای سانتافه شباهت دارند؛ درحالی که جلوپنجره الهام گرفته از محصولات سیات و مازراتی به نظر می رسد. برخلاف نمای رو به رو، ادوات پشت X7 فراتر از S5 یا دیگر شاسی بلند های جک نیستند. چراغ های باریک در عقب شباهت بسیار زیادی به جک S7 دارند.

طبق گزارش ها، این خودرو را نیکلاس هویت طراحی نموده است که سابقه همکاری با بی ام و دارد.

سول X7 با حجم دهی مناسب درپوش صندوق، جاگذاری اگزوز ها در طرفین سپر، چراغ های LED دارای پیوستگی و بالچه انتهای سقف ساختاری هماهنگ و چشم نواز ارائه می نماید که هرچند متناسب با خودرو های پرفروش بازار جهانی به نظر نمی رسد، فاقد ناهنجاری ها و ایراد های مرسوم در کراس اور های چینی است.

در این میان حضور المان هایی همچون پنل کیلومتر شمار دیجیتال پشت فرمان به علاوه نمایشگر عظیم در میانه داشبورد را می توان به عنوان تاکیدی بر آینده نگرانه بودن کابین ایکس 7 دانست. در این بین طرح بسیار جذاب اهرم تعویض دنده و نیز دکمه های لمسی سیستم تهویه که با پلاستیک مشکی براق احاطه شده اند، کاملا جلب توجه خواهد نمود. وجود پد شارژ بی سیم تلفن همراه در کنسول میانی از دیگر شاخصه های منحصربه فرد این کراس اوور چینی به شمار می رود.

نکته قابل توجه پهنای کنسول بین جایگاه های جلو و زیر آرنجی با روکش چرمی موجود در این قسمت، فضایی اختصاصی به سبک خودرو های لوکس را در اختیار کاربران ردیف جلو قرار می دهد تا سواری خوشایندتری روی جایگاه های خوش فرم این خودرو تجربه نمایند.

طرح دلپسند بازویی رودری ها مجهز به روکش چرمی به علاوه دستگیره مدرن کروم رنگ نیز از دیگر خصوصیات منحصر به فرد کابین جک X7 شمرده می شوند.

از طرفی آنالیز ها نشان از آن دارد که فاصله بین محور چرخ های کی ام سی K7 در مقایسه با مدل جک S7 حدود 5 سانت کاهش یافته، بنابراین شاهد فضایی کمتر درون کابین این خودرو نسبت به گذشته خواهید بود. با این حال هنوز هم جای کافی برای حضور 5 سرنشین عظیمسال در اینجا یافت خواهد شد.

ویژگی های فنی کی اس ام K7 و امکانات رفاهی

اطلاعات منتشر شده در سایت سازنده این محصول نشان می دهد که کی اس ام K 7 همانند فیس لیفت جک S5 به موتور 1.5 لیتری جدید توربو شارژ مجهز است. اما با سود جستن از پرخوران های توربوشارژر می تواند خروجی حداکثر قدرت 174 اسب بخاری در محدوده 4850 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 251 نیوتن متری در محدوده 1500 دور بر دقیقه فراوری کند.

این درحالیست که خودروی چری تیگو 7 به عنوان رقیب مستقیم احتمالی، با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر می تواند خروجی قدرت 147 اسب بخاری و گشتاور 210 نیوتن متری فراوری کند.

نیروی فراوری شده تنها توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های جلو ارسال می گردد، اما استفاده از این جعبه دنده اتوماتیک باتوجه به وزن 1735 کیلوگرمی، مصرف سوخت 10.1 لیتری برای استفاده های شهری، مصرف سوخت 7 لیتری برای استفاده های خارج از شهر و در مجموع مصرف سوخت ترکیبی 8.6 لیتری به همراه خواهد داشت.

در ابعاد و اندازه، محصول جدید کرمان موتور اندازه بسیار عظیم تری نسبت به خودروی کراس اوور مدیران خودرو، یعنی چری تیگو 7 دارد و این ابعاد عظیم تر می تواند فضای کابین بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد، بویژه فاصله بین دو محور جلو و عقب که فضای پای بیشتری در اختیار سرنشینان عقب قرار خواهد داد که جزییات آن به توضیح زیر است.

خودروی کی ام سی K7 مجهز به سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه به همراه دریچه برای ردیف عقب، سیستم مالتی مدیا به همراه نمایشگر لمسی، روکش چرمی جایگاه ها و فرمان، تنظیم برقی جایگاه راننده به همراه حافظه، سقف پانوراما، سانروف، دوربین عقب و دوربین 360 درجه و همچنین مجهز به سنسور پارک جلو و عقب شده است.

از جمله تجهیزات ایمنی KMC K7 نیز باید به مواردی همچون چهار کیسه هوای ایمنی، ترمز های دیسکی به همراه سیستم های ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز، ترمز اضطراری، کنترل کشش، کنترل پایداری و کنترل ایستایی در شیب و همچنین به امکانات دیگری همچون کروز کنترل، چراغ های مخصوص روز و سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک ها اشاره نمود.

منبع: فرادید

به "جک X7 در یک قدمی جاده های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جک X7 در یک قدمی جاده های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید