خبرنگاران باراندازهای محصولات کشاورزی در هرمزگان به بهبود فروش کمک می کند

به گزارش جعبه مهر، بندرعباس- خبرنگاران- رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: تشویق و ترغیب سرمایه گذاران به راه اندازی صنایع تبدیلی در استان و ایجاد باراندازهای عرضه محصولات کشاورزی در هر منطقه از مهم ترین راهکارهای بهبود شرایط فروش محصول در بازار خواهد بود.

خبرنگاران باراندازهای محصولات کشاورزی در هرمزگان به بهبود فروش کمک می کند

علی باقرزاده همایی روز یکشنبه در نشست شورای مدیران استان اضافه نمود: درحال حاضر تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، تولیدات خود را با کمترین قیمت به فروش می رسانند اما این محصولات با قیمت بالایی به دست مصرف کنندگان می رسد که ایجاد این باراندازها، بازارچه ها و تکمیل زنجیره های تولید از مزرعه تا سفره به کاهش واسطه گری کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کشاورزان بایستی برای برنامه ریزی و ساماندهی صنایع تبدیلی پای کار بیایند، ادامه داد: کشاورزان برای بازار بعد از برداشت محصول بدنبال راه اندازی تشکل قوی باشند و تشکیل تعاونی های قوی در اولویت قرار گیرد.

باقرزاده همایی با اشاره به اینکه هرمزگان، استان تولیدکننده سبزی و صیفی در زمستان است، اظهارداشت:

حجم تولید سبزی و صیفی در هرمگزگان 9 میلیون و 200 تن می باشد.

وی در سرانجام با اشاره به توسعه صنعت آبزی پروری اعلام کرد: مردم تمایل به مصرف آبزیان جنوب داشته و با توجه به این ظرفیت بالقوه در استان بایستی صنعت آبزی پروری جنوب بیش از بیش توسعه یابد.

درحال حاضر وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان 161 هزار هکتار با تولید سالانه افزون بر 2 میلیون و 300 هزارتن محصول باغی و زراعی و یک میلیون و 650 هزارتن محصول سبزی و صیفی خارج از فصل تاثیر بسزایی در تنظیم بازار این محصولات در فصل های پاییز و زمستان در کشور دارد.

استان هرمزگان با داشتن پنج قطب مهم کشاورزی در طول سال با تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی خارج از فصل و داشتن ظرفیت دروازه های صادراتی، نقش راهبردی در رونق و جهش تولید برعهده دارد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9235

به "خبرنگاران باراندازهای محصولات کشاورزی در هرمزگان به بهبود فروش کمک می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران باراندازهای محصولات کشاورزی در هرمزگان به بهبود فروش کمک می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید