خبرنگاران ستاد صیانت از جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل می گردد

به گزارش جعبه مهر، تهران - خبرنگاران - با دستور سعید نمکی به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، کمیته ستادی صیانت از جمعیت با مشارکت معاونت های بهداشت و درمان این وزارتخانه تشکیل می گردد.

خبرنگاران ستاد صیانت از جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل می گردد

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار خبرنگاران، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای خطاب به علیرضا رئیسی، معاون بهداشتی نوشت: با توجه به فرایند فزاینده کاهش نرخ باروری و تغییر در ساختار جمعیتی کشور، به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تاکید شده است که اقدامات لازم را برای برنامه ریزی جمعیتی انجام دهند.

وی افزود: بر این اساس ضروری است برای جلوگیری از این فرایند، کمیته ستادی صیانت از جمعیت با مشارکت معاونت های بهداشت و درمان وزارت بهداشت تشکیل گردد. همچنین ضروری است نظارت بر فرآیند تدوین برنامه عملیاتی جمعیتی دانشگاه ها تا 30 اردیبهشت (روز ملی جمعیت) نهایی گردد.

نمکی تاکید نمود: برنامه ریزی برای طرح این موضوع در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی قبل از 30 اردیبهشت انجام گردد و گزارش پیشرفت اقدامات به اینجانب ارائه گردد.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس اعلام مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور، نرخ باروری در کشور در سال 99 به 1.6 و رشد جمعیت به 0.6درصد کاهش پیدا نموده که کمترین میزان در طول تاریخ ایران است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10141

به "خبرنگاران ستاد صیانت از جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ستاد صیانت از جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید