خبرنگاران مرکز جامع اطلاع رسانی گردشگری در اراک راه اندازی شد

به گزارش جعبه مهر، اراک - خبرنگاران - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: مرکز جامع اطلاع رسانی گردشگری استان در بازار تاریخی اراک راه اندازی شد.

خبرنگاران مرکز جامع اطلاع رسانی گردشگری در اراک راه اندازی شد

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، سیدحسن حسینی اضافه کرد: این مرکز در محل عمارت تاریخی و ثبتی موسوم به منزل قنبری در مجموعه بازار تاریخی اراک جانمایی شده است.

وی گفت: این مرکز با هدف معرفی و اطلاع رسانی مناطق گردشگری و اقامتی، اماکن تاریخی و اقامتگاههای بوم گردی بویژه با موضوع شناخت بازار تاریخی اراک راه اندازی شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: در این مرکز بروشورهای گردشگری، کتابچه معرفی جاذبه های گردشگری و نقشه راهنمای گردشگری استان توزیع می گردد و هدایت های لازم برای رفاه حال گردشگران به آنان ارائه می گردد.

حسینی اضافه کرد: همچنین در این مرکز اطلاعات مکان ها و تورهای گردشگری و بناهای تاریخی و اماکن اقامتی و استیجاری در اختیار مسافران قرار می گیرد.

استان مرکزی دارای بیش از 2 هزار بنا و اثر تاریخی است که 893 مورد آن به ثبت ملی و یک اثر آن به نام قنات ابراهیم آباد به ثبت جهانی رسیده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8372

به "خبرنگاران مرکز جامع اطلاع رسانی گردشگری در اراک راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرکز جامع اطلاع رسانی گردشگری در اراک راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید