خبرنگاران پزشکان نیمی از شهدای مدافع سلامت در مشهد هستند

به گزارش جعبه مهر، مشهد- خبرنگاران- رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: پزشکان نیمی از شهدای مدافع سلامت در شهر مشهد را تشکیل می دهند که در حین خدمت به بیماران به کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست داده اند.

خبرنگاران پزشکان نیمی از شهدای مدافع سلامت در مشهد هستند

دکتر علی بیرجندی نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: تا به امروز 21 نفر از کادر بهداشتی و درمانی مشهد شامل پزشک، پرستار، داروساز، بینایی سنج و نیروهای پشتیبانی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از اعضای نظام پزشکی و کادر بهداشت و درمان مشهد تا به امروز حین خدمت به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند که برخی از آنان بهبود یافته و برخی نیز تحت درمان قرار دارند.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: از مردم تقاضا داریم برای همکاری با کادر بهداشت و درمان و پیشگیری از ابتلای خود و این عزیزان به کرونا، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در خانه بمانند.

وی اضافه نمود: محدودیت های جدید کرونایی که از اول آذرماه در مشهد و سایر نقاط کشور اجرا می شود تمامی شغل ها و گروهها به جز مشاغل ضروری و حیاتی مانند نیروهای امدادی، بهداشت و درمان و واحدهای فروش مواد غذایی را در بر می گیرد.

بیرجندی نژاد با قدردانی از همکاری آستان قدس رضوی و متولیان اماکن مذهبی در پیشگیری از کرونا ادامه داد: این محدویت ها، اماکن مذهبی، برپایی نماز جمعه و تمامی مراکز آموزشی و مدارس را در بر میگیرد.

وی گفت: در خانه ماندن و رعایت پروتکل های بهداشتی اولین توصیه کادر درمانی به مردم است و پس از آن استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست ها مورد تاکید می باشد.

سازمان نظام پزشکی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد 14 هزار عضو شامل پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک، داروساز و کارشناسان دارای پروانه مانند بینایی سنج، شنوایی سنج و فیزیوتراپ دارد که هفت هزار و 850 نفر آنان پزشک عمومی و متخصص هستند و 2 هزار و 850 نفر از این تعداد را پزشکان متخصص و فوق تخصص تشکیل می دهند.

براساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 815 هزار و 117 نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 476 تن از بیماران مبتلا به کووید 19 طی 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به 43 هزار و 417 تن رسیده است.

همچنین تا به امروز 583 هزار و 704 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8317

به "خبرنگاران پزشکان نیمی از شهدای مدافع سلامت در مشهد هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پزشکان نیمی از شهدای مدافع سلامت در مشهد هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید