خبرنگاران 11 هکتار از مراتع و اراضی ملی زنجان برطرف تصرف شد

به گزارش جعبه مهر، زنجان - خبرنگاران - مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: طی 2 ماه نخست سال جاری 11 هکتار از مراتع و اراضی ملی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست این استان برطرف تصرف شد.

خبرنگاران 11 هکتار از مراتع و اراضی ملی زنجان برطرف تصرف شد

علی مرشدی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، اضافه نمود: این میزان تصرف و تخریب مراتع و اراضی ملی استان زنجان، طی 14 مورد تخلف از سوی افراد خاطی اجرا شده بود.

وی با بیان اینکه این تخلفات زیست محیطی در نقاط مختلف استان رخ داده است، گفت: در این رابطه 14 فرد متخلف از سوی این اداره کل دستگیر و به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی این استان معرفی شدند.

مرشدی توضیح داد: با توجه به واگذاری قائم مقامی اراضی ملی داخل مناطق چهارگانه تحت مدیریت و منطقه شکار ممنوع از سوی سازمان جنگل ها و مراتع به سازمان حفاظت محیط زیست، حفاظت از این اراضی در زنجان بر عهده این اداره کل است.

وی اضافه نمود: قریب 22 درصد از اراضی زنجان که حدود 503 هزار هکتار است تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوده و هرگونه تخلف اعم از تغییر کاربری زمین و خاکبرداری غیرمجاز، آسیب رساندن به طبیعت، تخریب مراتع، قطع درختان و احداث جاده، بدون اخذ مجوز از این اداره کل ممنوع است.

وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان بر اساس قانون با هرگونه تخریب مراتع و تصرف اراضی در مناطق تحت مدیریت این اداره کل برخورد جدی می نماید، گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی، متخلفین پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می شوند تا مورد اعمال قانون قرار گیرند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6342

به "خبرنگاران 11 هکتار از مراتع و اراضی ملی زنجان برطرف تصرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 11 هکتار از مراتع و اراضی ملی زنجان برطرف تصرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید