خبر رئیسی از شروع تزریق واکسن ایرانی کرونا به زودی

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران : معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اوایل هفته گذشته قرار بود حدود سه میلیون دُز واکسن خارجی به دست ما برسد که این اتفاق نیفتاد، ضمن آن که قرارداد ما با کوواکس هم دریافت 16.8 میلیون دُز واکسن است که تا به امروز کمتر از دو میلیون دُز به ایران تحویل شده است.

خبر رئیسی از شروع تزریق واکسن ایرانی کرونا به زودی

به گزارش به نقل از فارس، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا با تصریح بر بی عدالتی های مربوط به توزیع واکسن کرونا بویژه به وسیله کشورهای مدعی حقوق بشر خاطر نشان کرد: تا به امروز 84 درصد واکسن های موجود در دنیا تنها در 5 کشور تزریق شده است.

علیرضا رئیسی امروز و در حاشیه نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا استان قم در گفت و گو با خبرنگاران با تقدیر از اقدامات ستاد استانی مبارزه با کرونا و فرایند باثبات فعلی شیوع کرونا در استان قم اظهار کرد: خوشبختانه فرایند واکسیناسیون کرونا در کشور بویژه در عرصه تزریق دُز دوم واکسن به افراد دریافت نماینده دُز اول ادامه دارد.

وی اضافه نمود: البته مشکل تأمین واکسن از خارج و بدعهدی های طرف های قرارداد این موضوع ادامه دارد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعلاوه ادامه داد: اوایل هفته گذشته قرار بود حدود سه میلیون دُز واکسن خارجی به دست ما برسد که این اتفاق نیفتاد، ضمن آن که قرارداد ما با کوواکس هم دریافت 16.8 میلیون دُز واکسن است که تا به امروز کمتر از دو میلیون دُز به ایران تحویل شده است.

رئیسی اضافه نمود: بر این اساس و با توجه به بی عدالتی ها در توزیع این واکسن در دنیا، برترین کار فراوری واکسن در داخل کشور است که خوشبختانه این امر در 5 شرکت ادامه دارد و خبر خوش آن که واکسن کووبرکت ان شاء الله در هفته آینده آماده خواهد شد و چنانچه کمیته های مربوطه یعنی کمیته بالینی و اخلاق هم آن را تأیید نمایند، امکان شروع تزریق عمومی این واکسن از اواخر خرداد و اوایل تیر ماه محقق خواهد شد.

وی سپس به امکان تعویق زمان تزریق دُز دوم واکسن کرونا توجه داد و اذعان کرد: تأمین واکسن برای تزریق دُزهای دوم در هفته آینده انجام خواهد شد و جای نگرانی وجود ندارد.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا بعلاوه یادآور شد: کسانی که دز اول واکسن سینوفارم را تزریق نموده اند، می توانند دُز دوم واکسن خود را بین 4 تا 8 هفته پس از دریافت دُز نخست تزریق نمایند، ضمن آن که این مدت برای واکسن اسپوتنیک بین 4 تا 12 هفته است.

وی با اشاره به این که بعضی از هموطنان در حال حاضر دُز دوم واکسن خود را دریافت نموده اند بیان داشت: از آن جا که فعلا اولویت با تزریق دز دوم واکسن برای افراد 70 سال و بیشتر است، فعلا واکسیناسیون افراد 65 تا 70 سال شروع نشده است، اما امیدواریم در روزهای آینده و با دریافت محموله های نو واکسن، امکان تزریق واکسن کرونا برای این افراد هم مهیا گردد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10510

به "خبر رئیسی از شروع تزریق واکسن ایرانی کرونا به زودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر رئیسی از شروع تزریق واکسن ایرانی کرونا به زودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید