خلیلزاد پس از سران طالبان با مقامات نظامی پاکستان ملاقات کرد

به گزارش جعبه مهر، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پس از ملاقات با سران طالبان در قطر به پاکستان رفت و با مقامات نظامی این کشور ملاقات کرد.

خلیلزاد پس از سران طالبان با مقامات نظامی پاکستان ملاقات کرد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان با ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر طالبان ملاقات کردند.

شاهین اضافه کرد که در این نشست دو طرف درباره آزادی هرچه سریعتر زندانیان و شروع مذاکرات بین الافغانی و دیگر مسائل گفت وگو کردند.

سخنگوی طالبان همچنین اظهارداشت که مطلق القحطانی نماینده ویژه وزیر خارجه قطر و هیئت همراه وی نیز در این نشست حضور داشتند.

خلیلزاد در سفر به پاکستان نیز با ژنرال قمر جاوید باجوه رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان و ژنرال فیض حمید رئیس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی اس آی) درباره گام های بعدی پیشبرد فرایند صلح گفت وگو کرد.

روابط عمومی ارتش پاکستان در بیانیه ای نوشت که در این ملاقات دو طرف درباره مسائل مورد علاقه طرفین، شرایط امنیتی منطقه از جمله مسائل مربوط به مهاجران افغان، فرایند صلح این کشور و مدیریت مرز افغانستان-پاکستان گفت وگو کردند.

سفارت آمریکا در کابل نیز نوشت که دو طرف درباره گام های لازم جهت شروع مذاکرات بین الافغانی گفتگو نموده و بر تسریع فرایند آزادی زندانیان و کاهش خشونت ها پیش از مذاکرات تاکید کردند.

.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6390

به "خلیلزاد پس از سران طالبان با مقامات نظامی پاکستان ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیلزاد پس از سران طالبان با مقامات نظامی پاکستان ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید