درمان سردرد شدید بدون احتیاج به درمان پزشکی

به گزارش جعبه مهر، درمان سردرد شدید به روش مناسب مسئله ایست که بیشتر افراد در مواجهه با این مشکل به آن برخورد می نمایند. علاوه بر درمان های شیمیایی، راه چاره های بسیار مناسب خانگی وجود دارند که شما را از درمان با داروهای شیمیایی بی احتیاج می نمایند که از جمله آنها می توان به چای زنجبیل، رایحه درمانی، ورزش و ... اشاره نمود.

درمان سردرد شدید بدون احتیاج به درمان پزشکی

از حدود دو سال پیش آزمایشاتم را بر روی سردرد و میگرن های مختلف آغاز نمودم. طبق نتایج من این سردردها خود بخود از بین نمی فرایند اما با این حال به نظر من استفاده از مسکن ها به صورت مکرر برای سلامتی شما خوب نیست. از این رو به منظور درمان سردرد بدون ایجاد مشکل جدیدتر به دنبال درمان های خانگی رفتم و راه چاره های درمانی خانگی مناسبی را پیدا کردم که توانست حال من را در زمان هایی که برای درمان سردرد های شدید و یا میگرنم احتیاج به دارو داشتم بهتر کند.

راه های طبیعی گوناگونی را برای التیام سردرد پیدا کردم و تصمیم گرفتم آنها را با شما به اشتراک بگذارم. یکی از این روش ها را انتخاب نمایید و دفعه بعدی که دچار سردرد شدید از آن استفاده نمایید و ببینید که آیا برای شما نتیجه بخش است یا خیر.

درمان سردرد شدید با رایحه درمانی

اسانس هایی که دارای خاصیت خنک نماینده و ضد التهابی دارند می توانند به شما یاری نمایند تا از شر سردرد خلاص شوید که به این روش رایحه درمانی گفته می شود. ترجیح من این است که دو قاشق چایی خوری روغن نارگیل را داخل یک شیشه مناسب قرار داده و چند قطره اسانس نعناع و اسطوخدوس را به آن اضافه نمایم. سپس آنها را داخل شیشه تکان داده و پیشانی، شقیقه و بینی خودتان را در معرض این اسانس قرار دهید!

برطرف سردرد شدید با چای زنجبیل

حدود 2.5 سانتی متر از ریشه زنجبیل را تهیه کنید و آن را در آب جوش بریزید. این چای خانگی در زمان واحد التهاب را مانند قرص آسپیرین و گاهی حتی بیشتر کاهش می دهد. چای زنجبیلی قرن هاست که در آسیا به عنوان درمانی برای بسیاری از بیماری ها استفاده می شود.

کرم کپسایسین

ماده اصلی کرم کپسایسین فلفل هندی است. این نوع فلفل به یاری از بین بردن موقتی سیگنال های عصبی درد می تواند به کاهش سردرد یاری کند. مقداری از این کرم را بر روی سوراخ بینی خود قرار دهید چرا که بینی به سر شما یعنی جایی که مرکز درد شماست راه داشته و باعث می شود این درد التیام یابد.

درمان سردردهای میگرنی با بابونه

مطالعات گوناگون اخیرا نشان داده اند که بابونه گاوی که از دسته گل های آفتابگردان است، می تواند در درمان میگرن موثر باشد. گفته می شود این گیاه با کاهش التهاب که سبب ایجاد فشار بر روی عصب ها می شود می تواند از ایجاد میگرن جلوگیری کند.

حمام نمک اپسوم

سردردهای متوالی و یا میگرن های مختلف یکی از نشانه های کمبود مگنزیوم در بدن است. بسیاری از اعمال حیاتی بدن شمابه مگنزیوم وابسته است اما بسیاری از افراد به اندازه کافی در رژیم غذاییشان آن را جا نمی دهند. یکی از راه های ساده برای جذب مگنزیوم به بدن خوابیدن در وان حاوی نمک اپسوم است.

تسکین سردرد با کمپرس داغ و سرد

هم سرما و هم گرما می تواند در کاهش سردرد تأثیرگذار باشد که البته شاید به نظر عجیب برسد. یک کیسه یخ و یا یک کیسه از سبزیجات یخ زده در یک حوله قرار داده و حوله را روی سرتان قرار دهید. همچنین می توانید به یاری دوش و یا پد گرم، گرما را به قسمت پشت گردنتان برسانید. گرما همچنین باعث تسکین عضلاتی می شود که مسبب ایجاد درد در سر می گردند.

جلوگیری از خسته شدن چشم

خیره شدن به صفحه کامپیوتر برای زمان طولانی بدون شک باعث سردرد شما می شود. مهمترین نکته درباره جلوگیری از خستگی چشم استراحت های منظم برای چشم است. پیشنهاد می شود هر 15 دقیقه یک بار از پشت کامپیوتر بلند شوید و سپس چشمانتان را برای لحظاتی بر روی چیزی در حدود 6 تا 9 متر آن طرف تر متمرکز نمایید. یکی دیگر از نکاتی که باید برای جلوگیری از خستگی چشم به آن توجه نمایید این است که پیشنهاد می شود روشنی و کانتراست مانیتور خود را در سطح پایین تنظیم نمایید. شما همچنین پای مانیتور خودتان را در سطح مناسب برای چشمتان تنظیم کنید و آن را حداقل 30 سانتی متر از چشمانتان فاصله دهید.

کاهش سردرد با ورزش

ورزش جریان خون را افزایش می دهد که نتیجه آن کاهش سردرد است. ورزش برای کل بدن مفید است و به طور کلی بدن را آرام می نماید و از این رو، شدیدترین سردردها هم می تواند توسط ورزش کافی بهبود یابند.

آبرسانی به بدن در سطح کافی

یکی از مهمترین دلایل سردرد های شدید، مشاهده علائم کم آبی در بدن است. بسیاری از مردم آب کافی مصرف نمی نمایند و سردرد یکی از مهم ترین نشانه های کمبود آب در بدن است. روزانه حداقل 4 تا 6 لیوان آب بنوشید تا بدین وسیله از بسیاری از سردرد های معمول جلوگیری نمایید.

درمان خانگی سردرد با سرکه سیب

سرکه سیب یکی از راه های مناسب و در دسترس برای زمانی است که سردرد عود می نماید. سرکه سیب یک درمان طبیعی برای شرایط مختلف بدن از جمله فشار خون بالا، آلرژی، مسائل مرتبط با کبد چرب، بازگشت اسید چرب به مری، سوزش معده و مسائل سینوسی و سردرد است. در صورتی که دچار سردرد هستید سرکه سیب می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. برای استفاده از این نوع درمان یک قاشق غذاخوری از سرکه سیب را در یک لیوان آب داغ قرار دهید و این ترکیب را طی ده دقیقه بنوشید. شاید پس از مدتی به این نتیجه برسید که به مقدار کمتر و یا بیشتری برای سردردتان احتیاج دارید اما پیش از آن با مقدار پیشنهاد شده آغاز کنید و سپس مقدار مناسب آن را تخمین بزنید.

چه راه چاره های خانگی دیگری برای درمان سردرد وجود دارد؟ تجربیات خودتان را با مخاطبان خبرنگاران درمیان بگذارید.

برگرفته از: onegoodthingbyjillee

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: setare.com
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8937

به "درمان سردرد شدید بدون احتیاج به درمان پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان سردرد شدید بدون احتیاج به درمان پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید