رسیدگی به اختلاف تاجران بدون مراجعه به دادگاه و با میانجی گری مرکز داوری

به گزارش جعبه مهر، اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان و مرکز داوری اتاق ایران تفاهم نامه همکاری امضا کردند. هدف از امضا یاین تفاهم نامه تسریع و رسیدگی تخصصی، دقیق و نظام مند اختلافات تجاری و بازرگانی حوزه عمان است.

رسیدگی به اختلاف تاجران بدون مراجعه به دادگاه و با میانجی گری مرکز داوری

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با اشاره به جایگاه مرکز داوری اتاق ایران به عنوان یک نهاد داوری که میانجیگری اختلافات و دعاوی ناشی از قراردادهای تجاری و بازرگانی را برعهده دارد، گفت: اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان علاقه مند به حل و فصل مسائل و اختلافات احتمالی ناشی از قراردادهای تجاری و بازرگانی داخلی و خارجی خود خارج از دادگاه و در مرکز داوری است.

محسن ضرابی گفت: یکی از مسائل پیش روی فعالان این حوزه عدم توجه اعضا به مباحث و مسائل حقوقی تجاری و بازرگانی است که این موضوع در راستا فعالیت تجاری منجر به گرفتاری هایی می شود که همراهی یک مشاور حقوقی را الزامی و گوشزد می کند.

او گفت: به همین منظور اتاق مشترک ایران و عمان تمام تلاش خود را برای مرتفع شدن مسائل حقوقی اعضای خود به عمل آورده است و این تفاهم نامه نیز به همین دلیل منعقد شد.

ضرابی از اعضای اتاق مشترک ایران و عمان خواست برای برخورداری از تسهیلات فراهم شده در این تفاهم نامه، در قراردادهای خود شرط داوری و میانجیگری مرکز داوری را درج کنند.

او اضافه کرد: براساس تفاهم نامه امضا شده، تسهیلات ویژه ای برای اعضای اتاق مشترک ایران و عمان در نظر گرفته شده است؛ علاوه بر در نظر دریافت اولویت زمانی در رسیدگی به پرونده ها و امکان حضور کنندگان اتاق مشترک جهت ارایه نظرات کارشناسی، با معرفی این اتاق مشترک، علاوه بر تخفیف های در نظر گرفته شده در هزینه های داوری برای دارندگان کارت بازرگانی، نرخ های ترجیحی نیز توسط مرکز داوری اتاق ایران برای اعضای اتاق مشترک ایران و عمان در نظر گرفته می شود.

دبیرکل مرکز داوری اتاق یران هم ضمن ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه همکاری با اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، آن را سرآغازی برای تسریع شایسته و مناسب اختلافات تجاری فعالان تجاری و بازرگانی در اتاق مشترک ایران و عمان دانست و گفت: قراردادهای تجاری بین المللی به دلیل پیچیدگی های خاص خود از احتمال وقوع اختلاف بیشتری هم برخوردار هستند که در این زمینه بدون مراجعه به دادگاه می توان با داوری و میانجیگری اختلافات را به حداقل رساند.

محسن محبی معتقد است: با امضای این تفاهم نامه بعد از این مرکز داوری از پرونده های داوری مرتبط با حوزه های تجاری و بازرگانی و خدمات وابسته مرتبط با حوزه عمان از اعضای معرفی شده توسط اتاق مشترک ایران وعمان بنا به ضرورت به عنوان داور یا کارشناس استفاده خواهد کرد.

او اشاره به اهمیت اطلاع و آموزش مفاهیم داوری و میانجی گری گفت: مرکز داوری این آمادگی را دارد پیرو مفاد تفاهم نامه، دوره های آموزشی برای اشخاص معرفی شده توسط اتاق مشترک ایران و عمان برگزار کند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6980

به "رسیدگی به اختلاف تاجران بدون مراجعه به دادگاه و با میانجی گری مرکز داوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسیدگی به اختلاف تاجران بدون مراجعه به دادگاه و با میانجی گری مرکز داوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید