رونمایی از مردی که بارش بادمجان، زندگی اش را متحول کرد

به گزارش جعبه مهر، خبرگزاری خبرنگاران- امین تقی پور، خالق کلیپ بارش بادمجان از آسمان تهران که تا مرز بازداشت هم پیش رفت، اینک به چهره ای شناخته شده در عرصه جلوه های ویژه کامپیوتری کشور تبدیل شده است؛ شهرتی که شاید باعث گردد او به جای کار در شرکت های آمریکایی و کانادایی، در ایران بماند و با سینماگران وطنی همکاری کند.

رونمایی از مردی که بارش بادمجان، زندگی اش را متحول کرد

به گزارش خبرنگاران، امین تقی پور، تا سه هفته پیش، مجموع افرادی که او را به عنوان یک متخصص جلوه های ویژه کامپیوتری در ایران می شناختند شاید، خیلی بیشتر از تعداد فالوئرهای کم اینستاگرامش نبود، اما یک حرکت خلاقانه و ابتکاری برای آموزش کار حرفه ای به شاگردانش، از او یک سلبریتی ساخته است که به تلویزیون هم رفته و حالا می توان امید داشت سینمای ایران هم شاهد یک پدیده برای جلوه های ویژه باشد.

او خالق کلیپ بارش بادمجان از آسمان تهران است که برایش تا مرز بازداشت هم رفت اما حالا مسئله حل شده و او از آن ویدئو و اتفاقاتش گفته است.

اگر ممکن است خودتان را بیشتر معرفی کنید. ما بعد از این اتفاقات فهمیدیم یک متخصص ایرانی در جلوه های ویژه بصری آن طرف جهان داریم.

یک بار سال 2006 از ایران رفتم اما نتوانستم این رشته جلوه های ویژه را در خارج از کشور دنبال کنم. اینجا حدود 25سال در این کار بودم اما نه به صورت حرفه ای. دورادور با یک شرکت هایی همکاری هایی داشتم و حتی یک برنامه تلویزیونی کار کردم. یک سری کارها هم داشتم که به جشنواره ها فرستادم. پایان سال 2011 با این سابقه به کانادا رفتم، اما متاسفانه دیدم سطح بالاتر از آن است که من را بپذیرند، چون ما اینجا اصلا در آن حد حرفه ای نداشتیم.

آن جا در تنها دانشکده ای که در کانادا و آمریکا این رشته را داشت، در دوره لیسانس که یک دوره خیلی کلیدی بود، جلوه های ویژه را خواندم. در ادامه، چون خوشبختانه این کار خیلی گسترش پیدا نموده و دولت کانادا معافیت های مالیاتی برایش گذاشته بود، من توانستم وارد یکی از شرکت های این عرصه بشوم و از حدود سال 2013 تا 2019 در این شرکت که همه پروژه های عظیم هالیوود را می گرفت، کار کنم.

در این یک سال که ایران بودید پروژه ای کار کردید؟

نه. فقط پروژه بادمجان را داشتم. (با خنده).

اینجا کسی شما را نمی شناخت.

یکی دو نفر بودند اما با مشکلاتی که با سرمایه گذارها داشتند و مسائل خودشان نتوانستند با هم کار کنیم. پروژه عظیمی بود که اسم نمی برم اما در حد حرف ماند و انجام نشد.

همین سال جاری در جشنواره خیلی از فیلم ها از این جلوه های ویژه بصری استفاده کردند.

من سرخپوست و مسخره باز را دیدم که به لحاظ جلوه های ویژه کارشان خوب بود. البته یک نقدهایی به آنها وارد است، اما معین است که یک حرکتی اجرا شده ولی انگار یک قطعه ای از این موتور و سیستم کار نمی کند. یک سری فریلنسرها برای خودشان کار می نمایند. این انسجام وجود ندارد که کار تیمی با سوپروایزر قوی باشد، از شرکت ها به لحاظ مالیاتی حمایت گردد و اینکه این افراد را شناسایی نمایند که کار درست انجام گردد.

الان کارگردان های عظیم هم کوشش دارند از این علم روز استفاده بیشتری نمایند. مثلا آقای حاتمی کیا یا سعید ملکان در روز صفر.

خیلی مواردی که در جهانی واقعی هزینه هایش بالا است، با جلوه های ویژه انجام می دهند ولی اینکه چقدر درست دربیاید مهم است.

چنین کارهایی تا حالا به شما پیشنهاد نشده.

واقعیتش کسی من را نمی شناخت.

بعد از این قصه بادمجان چه شد؟

بعد از این اتفاق یک سری استرس بود و یک سری سو استفاده کردند و قضیه را به حاشیه کشاندند. البته یک سری هم خندیدند که ما لذت بردیم و یک سری سو تفاهم هم پیش آمد که حل شد. تک و توک تماس هایی از برخی از پروژه ها داشتم.

البته الان یک مقدار تعطیلی پروژه ها هم مساله ساز است.

بله. صحبت درباره این موارد هم احتیاج به جلسات حضوری دارد که متاسفانه الان امکان پذیر نیست.

یک مقدار هم قصه فیلم بارش بادمجان برایتان شر درست کرد. چه اتفاقی افتاد بعد از پخش این کلیپ؟ آنقدر چیزهای عجیب دیدیم و آنقدر ویدئوی شما تمیز درآمده بود که بارش بادمجان غیرقابل باور نبود.

این خیلی کلیپ ساده ای است. ما یک پشت صحنه از آن منتشر کردیم. در پشت صحنه مراحل کار را می بینید. در عین اینکه کار ساده ای به نظر می رسد ولی تمام این اصول را من چون به این بچه ها تدریس می کردم، همه چیز را برنامه ریزی کردم که از تحقیقات تا پایان کار همه مراحل باید باکیفیت و درست باشد. به خاطر اینکه سه شات سینمایی است. ما روی این ویدئوها کاملا سینمایی کار کردیم و برای همین هم اینقدر دیده شد.

می خواستیم شبیه سازی مهندسی معکوس کنیم که بگوییم یک فیلم هالیوودی درجه یک چطور ساخته می گردد که البته امکاناتش را نداشتیم و شاید خیلی ایرادها هم داشته باشد. شاید خیلی افراد این ایرادها را نبینند ولی به لحاظ حرفه ای ما می دانیم خیلی کار دارد. در کل این را با استاندارد خیلی بالا و با دقت و کیفیت سینمایی کار کردیم که این طور شد. فیزیک برخورد این ها را با زمین و اشیاء و خودروها درآوردیم.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5719

به "رونمایی از مردی که بارش بادمجان، زندگی اش را متحول کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از مردی که بارش بادمجان، زندگی اش را متحول کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید