رو در رو با شهردار منطقه 6 در حضور معتمد محله

به گزارش جعبه مهر، دیدار مردمی دوشنبه ها از ساعت 9 شروع می گردد، اما زمان انتها آن تعیین نیست. دیداری که بی واسطه و چهره به چهره انجام می گردد و مردم از مشکلاتشان می گویند. دیدار های مردمی تورج فرهادی شهردار منطقه 6 با مناطق دیگر تفاوت دارد.

رو در رو با شهردار منطقه 6 در حضور معتمد محله

خبرنگاران- زینب زینال زاده: نخست اینکه در این ملاقات ها پفراینده مراجعه نمایندگان با همه جزئیات همراه با عکس و نقشه به وسیله نمایشگرهای داخل سالن نمایش داده می گردد. دوم، حضور معتمد اهالی است که مطالبات شهفرایندان و مصوبات جلسه را پیگیری می نماید. این 2 ویژگی در ملاقات های مردمی شهردار منطقه 6 را از سایر مناطق متمایز می نماید.

مردم با پوشه ها رنگی در دست روی جایگاه ها نشسته اند. پس از 5 دقیقه، تورج فرهادی ، شهردار منطقه همراه با معاون شهرسازی و معماری، رئیس اداره املاک و مسئول اجرای احکام شهرداری منطقه، وارد سالن کنفرانس شهرداری منطقه 6 می گردد. جمشید رحمانی پناه، معتمد مردم و نماینده شهفرایندان همراه فرهادی وارد سالن می گردد و روی جایگاه سمت راست می نشیند. علی برمو مسئول واحد ارتباطات مردمی براساس لیستی که در دست دارد شهفرایندان را صدا می زند و آنها را به سمت جایگاه کنار شهردار هدایت می نماید. پفراینده با همه جزئیات و همراه با عکس و نقشه روی نمایشگرها، نمایش داده می گردد.

شهفرایندان یکی پس از دیگری می آیند و مسائلشان را می گویند و شهردار گوش می دهد و پس از گفت وگو و آنالیز با کارشناسان مربوط دستور پیگیری های لازم را می دهد. مردم به قول خودشان با کلی شکایت آمده اند اما هنگام خروج، نسبتاً راضی به نظر می رسند.

احمدی یکی از مراجعه نمایندگان می گوید: شهردار منطقه به تازگی منصوب شده است. در ملاقات امروز مشخص شد که او می خواهد مسائل مردم را برطرف کند و امیدوارم تا آخرین روز مسئولیتش همین سیاست را پیش بگیرد. ریاحی مراجعه نماینده دیگری است که پس از ملاقات با شهردار می گوید: وقتی شهردار منطقه این چنین با احترام رفتار می نماید، شهفرایندان به برطرف مسائلشان بیشتر امیدوار می شوند و از سوی دیگر احساس تعلق به محل سکونتشان بالا می رود. جمشید رحمانی پناه نماینده مردم در ملاقات های مردمی می گوید: چندین سال است که شورایار و دبیر دبیران منطقه هستم. در جلسات شهرداری حضور دارم اما شهردار مصرّانه خواهان این است که در همه ملاقات های مردمی حاضر باشم. حضور من در این جلسات نشان می دهد شهردار منطقه میخواهد به وسیله جلب مشارکت های مردمی مسائل و مسائل محله ها و شهفرایندان را برطرف کند. این می تواند زمینه اتفاق های خوب در منطقه باشد.

هدف، افزایش مشارکت های اجتماعی

به طور میانگین، دوشنبه های هر هفته، بیش از 30 پفراینده در ملاقات های مردمی از سوی شهردار منطقه آنالیز می گردد. شهردار منطقه در ملاقاتهای مردمی مدام به تکریم ارباب رجوع تأکید می نماید و می گوید: شهرداری نهاد خدمتگزار به مردم است و اگر شهفرایندان نباشند ضرورتی برای فعالیت این نهاد نیست. بنابراین تکریم ارباب رجوع باید سرلوحه کار مسئولان شهری باشد. در جلسه ملاقات با شهردار، شهفرایندی از رفتار مدیران نواحی گلایه می نماید و شهردار بلافاصله دستور پیگیری می دهد و به مراجعه نماینده می گوید: توهین، جایی در شهرداری ندارد. شهرداری قانون دارد و مدیران براساس قانون و در کمال ادب و احترام باید با شهفرایندان برخورد نمایند. او با ابراز تأسف از برخورد نامناسب بعضی از همکاران در شهرداری می گوید: همه ما در نهاد شهرداری خدمتگزار مردم هستیم و برای برطرف کردن مسائل آنها البته در چهارچوب قانون، باید کوشش کنیم. پیگیری مسائل مطرح شده در جلسات گذشته، موضوع دیگری است که شهردار قلب پایتخت به آن اشاره و عنوان می نماید: دستورات داده شده در جلسات گذشته نباید در فرایند اداری خاک بخورند و بلاتکلیف بمانند. مردم گرفتارند و باید کارهایشان در کمترین زمان انجام گردد. او می گوید: این ملاقات ها که چهره به چهره انجام می گردد یکی از نقاط قوت مدیریت شهری در برقراری ارتباط با شهفرایندان محسوب می گردد. با همین ملاقاتهای مردمی است که از یک سو مسائل مردم و محله ها برطرف می گردد و از سوی دیگر اعتماد شهفرایندان به مسئولان افزایش می یابد. همین ملاقاتهای بی واسطه است که شکاف های میان مردم و مسئولان را از بین می برد و صمیمیت ایجاد می نماید. با همین ملاقاتها و ملاقات های حضوری است که مردم به مشارکت های اجتماعی ترغیب می شوند و باور می نمایند که مسئولان از جنس خودشان هستند و برای آبادتر شدن محله ها با آنها همراه می شوند.

ثبت نام به وسیله سامانه با احراز محل سکونت

سال های گذشته، شهفرایندان به دفتر روابط عمومی شهرداری منطقه می رفتند و برای ملاقات با شهردار ثبت نام می کردند. اما اکنون مدتی است که این فرایند تغییر نموده است. شهفرایندان برای ملاقات با شهردار باید در سامانه ثبت نام و کد رهگیری دریافت نمایند. علی برمو، مسئول ارتباطات مردمی شهرداری منطقه 6 می گوید: پیش از هر چیزی سکونت شهفرایندان در منطقه باید محرز گردد. بنابراین متقاضیان برای ثبت نام علاوه بر کارت ملی باید سند مالکیت همراه داشته باشند. اهالی در واحد ارتباطات مردمی مشکل خود را مطرح و مشخصات فردی همراه با موضوع مطرح شده در قالب فرم ویژه در سامانه ثبت می گردد. به گفته برمو، این کارها زمینه باز شدن پفراینده برای متقاضی است: فرم ثبت نام به حوزه مربوطه مانند معاونت حمل ونقل و ترافیک، شهرسازی و معماری، فنی و عمران یا اجتماعی و فرهنگی ارجاع داده می گردد. کارشناسان موضوع ثبت شده را آنالیز و خلاصه ای از پفراینده را تهیه و به واحد ارتباطات مردمی ارسال می نمایند. پس از این کار تاریخ و ساعت ملاقات مشخص و به وسیله پیامک و تماس تلفنی به شهفرایندان اطلاع داده می گردد. به گفته برمو، اهالی برای حضور در ملاقات های مردمی می توانند همه روزه از ساعت 8 تا 16:30 به واحد ارتباطات شهرداری در میدان سید جمال الدین اسدآبادی مراجعه نمایند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3956

به "رو در رو با شهردار منطقه 6 در حضور معتمد محله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رو در رو با شهردار منطقه 6 در حضور معتمد محله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید