ساخت 50 محصول شیمیایی ایران ساخت توسط یک شرکت دانش بنیان

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، یکی از شرکت های عضو مرکز رشد فناوری نخبگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تنها با گذشت دو سال از آغاز فعالیتش پیروز به فراوری بیش از 50 محصول شیمیایی ایران ساخت شد.

ساخت 50 محصول شیمیایی ایران ساخت توسط یک شرکت دانش بنیان

این شرکت از سال 1396 فعالیت خود را با هدف ساخت تجهیزات پیشرفته پزشکی و تهیه مواد واسطه آزمایشگاهی شروع نموده است. این شرکت با جذب همکاری متخصصان حوزه های زیستی و مهندسی در بخش تحقیق و توسعه، توانسته است دامنه فعالیت های خود را گسترش دهد. همکاری با متخصصان در حوزه های مختلف علمی باعث آشنایی بیشتر این شرکت با احتیاج دانشگاه ها و موسسات پژوهشی و هم چنین حوزه سلامت، محصولات دارویی و آرایشی، بهداشتی شده است.

فراوری فرآورده ها و محصولات با اصلاح شیمیایی مواد طبیعی که در علوم مختلف مانند سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، مهندسی بافت، داروسازی، شیمی، مهندسی پلیمر و مواد و ... کاربرد دارد، از فعالیت های اصلی این شرکت است.

حامد دائمی مدیرعامل شرکت گفت: بعضی از محصولات فناورانه فراوری شرکت، مشابه و نمونه خارجی ندارند و برای اولین بار در کشور فراوری می شوند، بعضی محصولات نیز برای اولین بار ایران ساخت شده اند. از سوی دیگر، شرایط تحریم، انبارداری نامناسب مواد وارداتی در گمرک و هزینه های بسیار زیاد، موجب محدودیت های جدی در واردات مواد مشابه شده است. از این رو با تکیه بر توانمندی نیروی متخصص داخلی، این مواد را در داخل کشور فراوری کردیم.

مدیر عامل شرکت با بیان اینکه بعد از فراوری و برطرف احتیاج داخلی به دنبال صادرات محصولات خود است، اعلام کرد: در حال حاضر توانسته ایم بیش از 50 محصول شیمیایی را با برند ملی فراوری کنیم و در اختیار پژوهشگران قرار دهیم. این در حالی است که با سرمایه گذاری نه چندان زیاد از سوی سرمایه گذاران و خیرین علمی و حمایت سازمان های متولی در کشور، می توان تعداد این محصولات را با سرعت به بیش از 100 عدد رساند و وارد بازار کرد.

وی گفت: یکی از محصولاتی واردات آن به کشور هزینه بالایی داشته و با توجه به تحریم ها همین واردات با هزینه بالا هم با مشکل روبرو بوده است، ژلاتین متاکریلات است. محصولی که به عنوان داربست برای نگهداری سلول استفاده می گردد.

دائمی اضافه نمود: این محصول زیست پلیمر، به دلیل داشتن بخش های چسبندگی سلول، در علم مهندسی بافت و پزشکی بازساختی برای ساخت داربست های پوستی بسیار مورد توجه است. این ماده هم اکنون توسط شرکت ما با کیفیتی مشابه و قیمتی بسیار کمتر فراوری می گردد.

به گفته وی، آلژینات سولفات و آلژینات اکسید به عنوان دو ماده مهم فراوریی دیگر این شرکت است. این دو محصول نیز در دو خلوص آزمایشگاهی و مناسب برای کشت سلول فراوری می گردد. آلژینات سولفات به عنوان ماده ای که موجب تحول در حوزه مهندسی بافت غضروف می گردد، مورد توجه بسیاری از پژوهشگران قرار گرفته است. همچنین در مهندسی بافت رگ و عصب نیز می توان از این ماده استفاده کرد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5129

به "ساخت 50 محصول شیمیایی ایران ساخت توسط یک شرکت دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت 50 محصول شیمیایی ایران ساخت توسط یک شرکت دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید