سفر دوباره نخست وزیر عراق به آمریکا

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران : سرکوت شمس الدین عضو فراکسیون المستقبل در مجلس عراق، امروز (پنج شنبه - 22 آوریل)، از سفر قریب الوقوع به ایالات متحده آمریکا در ژوئیه آینده اطلاع داد.

سفر دوباره نخست وزیر عراق به آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، نخست وزیر موقت عراق قرار است ژوئیه آینده برای دومین بار در عمر کوتاه ریاست خود در رأس یک هیأت بلندپایه به آمریکا سفر کند.

سرکوت شمس الدین عضو فراکسیون المستقبل در مجلس عراق، امروز (پنج شنبه - 22 آوریل)، از سفر قریب الوقوع به ایالات متحده آمریکا در ژوئیه آینده اطلاع داد.

وی طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در پایگاه خبری بغداد الیوم منتشر شد، شرح داد: ایالات متحده آمریکا در صدد تدوین یک استراتژی جدید برای خاورمیانه و عراق طی ماه آینده است. نخست وزیر عراق نیز ژوئیه آینده برای آنالیز روابط، موضوع عقب نشینی نیروهای آمریکایی، آنچه که عراق پس از این مرحله از آمریکا می خواهد و بازترتیب روابط با آن به این کشور سفر خواهد نمود.

شمس الدین اضافه نمود: الکاظمی، نخستین نخست وزیر در خاورمیانه بود که پس از پیروزی بایدن در انتخابات و انتصابش به پست ریاست جمهوری با او تماس گرفت.

این دومین سفر الکاظمی به آمریکا از زمان دستیابی به پست نخست وزیری در اردیبهشت سال گذشته خواهد بود. وی اواخر مرداد ماه گذشته، در رأس یک هیأت سیاسی - مالی برای تکمیل گفت وگوهای راهبردی با مقامات آمریکا، بغداد را به مقصد واشنگتن ترک کرد که واکنش ها و نقدها بسیاری در پی داشت.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9971

به "سفر دوباره نخست وزیر عراق به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر دوباره نخست وزیر عراق به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید