شماری از مزدوران سودانی در راه لیبی دستگیر شدند

به گزارش جعبه مهر، مقامات خارطوم از دستگیری 122 سودانی خبر دادند که برای جنگیدن در کنار نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر اعزام این کشور بودند.

شماری از مزدوران سودانی در راه لیبی دستگیر شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه سودان تریبون، سخنگوی نیروهای واکنش سریع سودان در یک نشست مطبوعاتی گفت: نیروهای امنیتی مشترک در عملیاتی پیروز شدند 122 نفر سودانی را که 8 نفر آنان کودک بودند در راستا رفتن به لیبی دستگیر نمایند.

سرهنگ جمال آدینه توضیح داد: افراد دستگیر شده می خواستند در جنگ داخلی لیبی به عنوان مزدور شرکت نمایند.

دولت وفاق ملی که مورد تایید سازمان ملل است، بارها سودان را متهم نموده است که مزدور به لیبی اعزام می نماید تا آنان در کنار نیروهای وابسته به حفتر بجنگند اما خارطوم همیشه چنین اتهامی را رد نموده است.

نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر به بهانه مبارزه با گروه های تروریستی از فروردین سال گذشته به طرابلس حمله کردند که با مقاومت نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی روبرو شد و جنگ بین دو طرف همچنان ادامه دارد.

سخنگوی نیروهای واکنش سریع سودان گفت: 72 نفر از افراد دستگیر شده به خرید و فروش سلاح، جذب بچه ها برای فعالیت های نظامی و حمله به یک پایگاه نظامی ارتش سودان متهم هستند و 50 دیگر افراد بازداشتی تحویل پلیس شدند.

نیروهای امنیتی مشترک سودان متشکل از پلیس، ارتش، نیروهای واکنش سریع و نیروهای امنیتی هستند.

سرهنگ جمال آدینه گفت: عملیات دستگیری 122 سودانی پس از آن صورت گرفت که کمیته عالی امنیت، اطلاعات موثقی را درباره استخدام تعدادی از شهروندان سودانی به عنوان مزدور برای شرکت در جنگ داخلی لیبی دریافت کرد.

وی در خاتمه توضیح داد: هیچ نظامی سودانی در جنگ داخلی لیبی شرکت ندارد و مزدورانی که در این جنگ شرکت دارند، هدفشان به دست آوردن پول است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6582

به "شماری از مزدوران سودانی در راه لیبی دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شماری از مزدوران سودانی در راه لیبی دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید