فروش بی سابقه سلاح درآمریکا طی سه ماه

به گزارش جعبه مهر، بنابر تازه ترین گزارش ها فروش سلاح در سه ماه نخست سال 2021 در آمریکا به 5.5 میلیون قبضه اسلحه رسید که از سال 1999 میلادی سابقه نداشته است.

فروش بی سابقه سلاح درآمریکا طی سه ماه

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، شبکه خبری آمریکایی سی. بی. اس نیوز با انتشار این خبر اضافه نمود: شهفرایندان آمریکایی در سال 2020 به دلایلی همچون همه گیری ویروس کرونا، کشتار شهفرایندان رنگین پوست به دست نیرو های پلیس آمریکا که تمامی آن ها بحران و ناامنی در این کشور ایجاد کرد، برای تامین امنیت خود به خرید اسلحه روی آوردند تا آمار بی سابقه ای از فروش اسلحه رقم بخورد، اما با شروع سال 2021 این میزان فروش به شدت افزایش یافت.

سی. بی. اس نیوز در ادامه گزارش داد: بنابر آمار ارائه شده از سوی بنیاد شوتینگ نشنال اسپورت نزدیک به پنج میلیون و 500 هزار قبضه اسلحه در آمریکا به فروخته شده است.

این رسانه آمریکایی اضافه نمود: این میزان از فروش سلاح گرم در آمریکا تنها طی مدت سه ماه نخست سال 2021 نسبت به مدت مشابه آن 13درصد افزایش نشان می دهد و حتی این میزان از فروش اسحله طی مدت سه ماهه، از سال 1999 میلادی بدین سو بی سابقه است.

سی. بی. اس نیوز اضافه نمود: چنانچه این فرایند همچنان ادامه یابد احتمال آن می رود تا آمار فروش سلاح گرم در سال 2021 نسبت به سال 2020 میلادی که در مجموع 21میلیون قبضه سلاح گرم به فروش رسید، رکورد بی سابقه ای بر جای بگذارد.

بنابراین گزارش فروش اسلحه طی دو دهه در آمریکا رشد فزاینده ای داشته است چراکه در سال 2000 میلادی در مجموع هشت میلیون و 500هزار قبضه اسلحه فروخته شد.

فروش سلاح در آمریکا به خشونت ها در این کشور دامن زده است و بر اساس بعضی آمار های منتشر شده سالیانه حدود 38 هزار آمریکایی بااستفاده از سلاح کشته می شوند.

خشونت در آمریکا از هر نوعی جان شهفرایندان این کشور را تهدید می نماید، از یک سو رفتار پلیس آمریکا در به قتل رساندن آمریکایی های به ویژه رنگین پوست و از سوی دیگر خشنوت های مسلحانه که به یک بیماری اجتماعی بدل شده است.

شبکه خبری سی ان ان 29 فروردین در گزارشی مطرح نمود: پس از همه گیری ویروس کرونا اکنون همه گیری خشونت کشتن افراد با سلاح گرم گریبان این کشور را گرفته به نحوی که جو بایدن خواهان درمان این همه گیری در این کشور شده است.

به گفته سی. ان. ان آمریکا تنها طی یک ماه گذشته شاهد 45 مورد خشونت با سلاح گرم و کشتار بوده است.

آمریکایی ها صاحب 400 میلیون قبضه اسلحه

سی ان ان ادامه داد: آمریکا یکی از مسلح ترین شهفرایندان دنیا را دارد که صاحب 393میلیون قبضه سلاح گرم می باشند و با این محاسبه، هر شهفرایند آمریکا در طول عمر خود حداقل یک بار تجربه مواجهه با خشونت سلاح گرم را داشته است.

متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا، از حق مردم برای داشتن سلاح و حمل آن حمایت می نماید که در 15 دسامبر 1791، به عنوان بخشی از ده متمم گنجانده شده در منشور حقوق ایالات متحده آمریکا به تصویب رسیده است.

موسسه پژوهشی اسمال آرمز (Small Arms)؛ یک موسسه پژوهشی در ژنو سوئیس، بنابر تحقیقاتی که در سال 2017 بعمل آورد، نشان داد که برای هر 100 آمریکایی حدودا 120 قبضه سلاح گرم وجود دارد، اما برای کشور یمن که دومین کشور از بابت حمل سلاح بعد از آمریکا شناخته می گردد از هر 100 شهفرایند تنها 53 نفر به سلاح گرم مسلح هستند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10224

به "فروش بی سابقه سلاح درآمریکا طی سه ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش بی سابقه سلاح درآمریکا طی سه ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید