قبادی دانا:یاری هزینه معیشت افراد دارای معلولیت شدید واریز شد

به گزارش جعبه مهر، رییس سازمان بهزیستی کشور توضیحاتی در مورد واریزی یاری هزینه مربوط به ماده 27 قانون حمایت از افراد دارای معلولیت ارائه داد.

قبادی دانا:یاری هزینه معیشت افراد دارای معلولیت شدید واریز شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران گفت، در راستای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و برای اجرای ماده 27 این قانون روز گذشته یاری هزینه معیشت برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که به سن 18 سال رسیدند، اما فاقد شغل و درآمد هستند به حساب بانکی آن ها واریز شد.

وی ادامه داد: مجموع مبلغ واریزی 50 میلیارد تومان و خانوارهابی که این مبلغ به عنوان یاری معیشت به حسابشان واریز شد 125 هزار خانوار هستند

قبادی دانا گفت: مبلغ واریزی از 360 هزار تومان تا 490 هزار تومان بوده که این مبلغ به صورت هر سه ماه یکبار علاوه بر مبالغ واریزی که به صورت ماهانه و مستمری است. نوبت قبل هم برای سه ماه اول سال در فروردین ماه بود. این واریزی دومین واریزی در امسال است.

رییس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: امیدواریم با یاری مجلس و سازمان برنامه و بودجه و تامین اعتبارات مورد احتیاج بتوانیم قانون حمایت از افراد دارای معلولیت را اجرا کنیم برای اجرای قانون 30 هزار میلیارد تومان بودجه احتیاج است. البته بودجه ای که برای امسال تامین اعتبار شده 1،300 میلیارد تومان است

وی ادامه داد: قانون جامع افراد دارای معلولیت در سال 83 مصوب شده بوده و قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در سال 96 مصوب شد و در سال 98 برای اولین بار اعتبار این قانون به مبلغ 1،100 میلیارد تومان مشخص شد که 776 میلیارد تومان آن تامین اعتبار شد و تخصیص داده شد.

قبادی دانا اظهار کرد: امیدواریم در امسال با حمایت سازمان هدف مندی یارانه ها و سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبار قانون به مبلغ 1،300 میلیارد تومان به صورت کامل تخصیص پیدا کند.

وی در انتها گفت: از نمایندگان درخواست می کنیم برای بودجه 1400 مبلغ مورد نظر برای اجرای قانون را در نظر بگیرند و با توجه به اینکه فاصله زیادی بین 1،300 میلیارد تومان تا 30 هزار میلیارد تومان این گپ برای سال آینده توجه سود تا بتوانیم بند های مختلف این قانون را شایسته پیاده کنیم.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7512

به "قبادی دانا:یاری هزینه معیشت افراد دارای معلولیت شدید واریز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبادی دانا:یاری هزینه معیشت افراد دارای معلولیت شدید واریز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید