قرار نیست مربی خارجی معجزه کند، انتخاب لژیونرها برعهده سرمربی است

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال درباره برگزاری لیگ برتر این رشته در سال 99، گفت: لیگ متفاوتی را داشتیم که با پخش زنده و انعکاس خوب رسانه ای همراه بود. حتی مسابقات بانوان هم به همین صورت انجام شد. در بخش اسپانسرینگ اتفاقات خوبی افتاد و توانستیم در لیگ برتر زنان و مردان در شرایط کرونا اسپانسرهای خوبی را جذب کنیم. در بحث بدهی ها که هر سال مطرح می شد توانستیم بدهی ها را جمع و جور کنیم تا چالش های قبل را نداشته باشیم.

قرار نیست مربی خارجی معجزه کند، انتخاب لژیونرها برعهده سرمربی است

رئیس فدراسیون هندبال در ادامه در خصوص استخدام و انتخاب مربی خارجی در بخش بانوان و تامین هزینه های آن از سوی اسپانسر هم اعلام نمود: ما قطعاً این موضوع را پیگیری می کنیم اما این موضوع در تفاهم قرارداد ما با باشگاه اشتادسازه نبود. اوایل می دانم پیگیر این اتفاق بودند اما الان نمی دانم چه اتفاقی افتاده است و امیدوارم از منظر رسانه ای این موضوع را دنبال کنید.

پاکدل در خصوص انتخاب و معرفی شهر میزبان مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در ایران هم مطرح نمود: باید دو یا سه شهر را به آسیا معرفی کنیم تا آسیا شهر میزبان را انتخاب کند. قطعاً به سمت شهرهایی می رویم که از نظر سالن، هتل و پروازهای بین المللی شرایط خوبی داشته باشد. در چند روز آینده با مسئولان ورزش کشور هم در این خصوص جلسه خواهیم داشت تا اتفاقات خوبی را در این بحث رقم بزنیم.

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص توجه به تیم های پایه بانوان در آینده این رشته، اعلام نمود: به بحث ارتقاء و توسعه بخش پایه بانوان اعتقاد زیادی داریم. در بحث نونهالان هم با معرفی کادر تیم ملی کارمان را شروع خواهیم کرد. ما چند نفر از نواب رئیس و برخی از کارشناسان را دعوت کردیم تا بتوانند در این جهت به ما کمک کنند. بخشی از ناکامی ها قطعاً در هندبال بانوان به فدراسیون برمی شود و اعتقاد دارم باید بهتر از این عمل می کردیم. زمانی ما با چین، کره و ژاپن رقابت داشتیم اما حالا قزاقستان و ازبکستان هم از ما فاصله گرفته اند.

وی ادامه داد: ما ممکن است در رده سنی بزرگسالان نتوانیم با این شرایط توفیقی حاصل کنیم. ما نمی خواهیم خودمان را گول بزنیم، یک یا 2 میلیاردی که قرار است در بخش بزرگسالان هزینه کنیم می تواند به بانوان در بخش پایه کمک کند. تلاش ما این است با رفتن یا دعوت از کشورهای دیگر در بخش مسابقات تدارکاتی هم کارهایی انجام دهیم.

پاکدل ادامه داد: در بخش جلب اسپانسر در بخش بانوان بد نبودیم و سقف قراردادهای بازیکنان هم نسبت به قبل بهتر شده بود. اگر اعداد بالا برود ممکن است اسپانسرها نیایند اما اگر بحث حق پخش حل شود اسپانسرها هم بیشتر دیده می شوند. زمانی قرارداد بانوان دو تا سه میلیون تومان بود اما الان بهتر شده هرچند همین مبلغ هم کفاف بازیکنان را نمی دهد.

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص زمان استفاده از لژیونرها در تیم ملی بزرگسالان هم گفت: این موضوع را در اختیار مربی تیم ملی می گذاریم. تیم امید ما از فردا به اردو می رود و تلاش ما پشتوانه سازی در این رشته است. این انتخاب را برعهده سرمربی تیم ملی می گذاریم تا بهترین ها را برگزیند. لژیونرها سرمایه های ما هستند و به راحتی نمی توان از آنها گذشت اما باید منافع ملی را در نظر بگیریم. ما باید با توجه به میزبانی مسابقات قهرمانی آسین در ایران بهترین بازیکنان را انتخاب کنیم.

پاکدل ادامه داد: اینگونه نیست که فکر کنیم با مربی خارجی همه مسائل ما حل می شود و او معجزه خواهد کرد. تا زمانی که در رده نوجوانان و جوانان آسیا مقامی کسب نکنیم در بزرگسالان هم نتیجه ای نخواهیم داشت. ما 12-13 سال است که در رده های پایه توفیقی نداشته ایم.

وی در ادامه پیرامون کف پوش سالن هندبال که چند سال قبل به تبریز رفته بود هم گفت: کف پوش سالن تهران چند سال قبل برای مسابقات به تبریز رفت و الان نمی دانیم کجاست. تمام مسابقات امروز هندبال، والیبال و بسکتبال بر روی چنین کف پوشی برگزار می شود که الان نداریم. البته اگر هم این کف پوش باشد برای سالهای قبل است و کیفیت قبل را ندارد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9713

به "قرار نیست مربی خارجی معجزه کند، انتخاب لژیونرها برعهده سرمربی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرار نیست مربی خارجی معجزه کند، انتخاب لژیونرها برعهده سرمربی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید