قم تنها کلان شهر خودکفا در فراوری گل ها و گیاهان زینتی

به گزارش جعبه مهر، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم از فراوری بیش از یک میلیون و 300 هزار گلدان گل در شهر قم اطلاع داد و گفت: قم سالانه یک میلیون و 300 هزار گلدان گل به ارزش 5/4 میلیارد تومان گل فراوری نموده و در این حوزه کاملا خودکفا عمل می نماید.

قم تنها کلان شهر خودکفا در فراوری گل ها و گیاهان زینتی

به گزارش خبرنگاران قم، پیغام جوادیان با اشاره به توسعه فضای سبز در شهر قم و لزوم تأمین گل و گیاه، گفت: شهر قم طی چند سال اخیر علاوه بر توسعه فضای سبز و رسیدن به رتبه سوم در بین کلان شهرها در فراوری گل های زینتی نیز اقدامات قابل توجه ای انجام داده است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم، قم را تنها کلان شهری دانست که در فراوری گل ها و گیاهان زینتی به خودکفایی رسیده است و اضافه کرد: شهرداری قم در طول سال هیچ گلدان گلی خریداری نکرده و تماماً توسط خود سازمان فراوری و پرورش داده می گردد.

جوادیان توضیح داد: در این مرکز با فراوری انواع گل ها و گیاهان زینتی خاص و اصلاح شده سالانه بیش از یک میلیون و 300 هزار گلدان گل فراوری و به صورت رایگان به مناطق هشت گانه جهت کاشت فرستاده می گردد.

وی هزینه خرید گل ها و گیاهان زینتی شهر را از بخش خصوصی 5/4 میلیون تومان دانست و خاطرنشان کرد: درصورتی که مرکز فراوریات گل و گیاه غدیر فراوری نداشتیم بایستی سالانه حدود 4/5 میلیارد تومان گل و گیاه از فراوریکنندگان خصوصی خریداری می کردیم.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم هزینه فراوری در مرکز غدیر کمتر از یک پنجم هزینه های بخش خصوصی خاطرنشان کرد و گفت: خودکفایی در فراوری گل و گیاهان زینتی در قم یکی از دستاوردهای شهرداری قم در طی چند سال اخیر در گلخانه های مرکز تحقیقات، آموزش و فراوری گل ها و گیاهان زینتی غدیر محقق شده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9671

به "قم تنها کلان شهر خودکفا در فراوری گل ها و گیاهان زینتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قم تنها کلان شهر خودکفا در فراوری گل ها و گیاهان زینتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید