مقاله: برگزاری جشن شب یلدا در 12 نقطه از استان اردبیل

به گزارش جعبه مهر، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین به برگزاری مراسم شب یلدا در هتل احسانی و محوطه موزه نمین همزمان با 29 آذر ماه اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری شب شعر، اجرای موسیقی سنتی، نمایشگاه صنایع دستی، پذیرایی با دمنوش و غذاهای سنتی و تزئین سفره شب یلدا بخش هایی از برنامه شهرستان نمین است.

مقاله: برگزاری جشن شب یلدا در 12 نقطه از استان اردبیل

به گفته فلاحی در شهر اردبیل نیز در تاریخ 29 و 30 آذرماه مراسم شب یلدا با بخش های مختلفی از جمله موسیقی، شاهنامه و حافظ خوانی و برگزاری مسابقه تزئین هندوانه شب یلدا در خانه صادقی و حمام تاریخی و سفره خانه شاه عباس برگزار می شود.

او اضافه کرد: در شهرستان خلخال این مراسم در تاریخ 28 آذرماه در روستای کرندق با برپایی سفره شب یلدا، اجرای موسیقی، معرفی لباس های سنتی، قطه گویی و معرفی غذاهای سنتی همراه است.

فلاحی ادامه داد: در شهرستان کوثر و نیر نیز در تاریخ 29 آذرماه برنامه های شاد از جمله برپایی سفره شب یلدا، قصه گویی، پخت غذاهای سنتی و زمستانی، اجرای بازی های بومی محلی، نمایش بافته های داری و اجرای سرود بچه ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز شنبه 24 آذر با اعلام این خبر شرح داد: به همت ادارات میراث فرهنگی شهرستان ها و با همکاری گروه های مردمی جشن شب یلدا در شهرهای مختلف برگزار می شود.

منبع مقاله: برگزاری جشن شب یلدا در 12 نقطه از استان اردبیل

انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10993

به "مقاله: برگزاری جشن شب یلدا در 12 نقطه از استان اردبیل" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقاله: برگزاری جشن شب یلدا در 12 نقطه از استان اردبیل" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: برگزاری جشن شب یلدا در 12 نقطه از استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید