نوربخش: فدراسیونِ رسول خادم بیشتر از همه کار کرد، اما اصولی نبود، می دانیم انگیزه اصلی تغییرات متعدد در تیم فرنگی چه بود

به گزارش جعبه مهر، مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: بعد از قهرمانی تیم ملی فرنگی در المپیک 2012 لندن، چند ماه یک بار کادرفنی تیم ملی تغییر می کرد و ما می دانیم انگیزه اصلی این تغییرات مداوم چه بود.

نوربخش: فدراسیونِ رسول خادم بیشتر از همه کار کرد، اما اصولی نبود، می دانیم انگیزه اصلی تغییرات متعدد در تیم فرنگی چه بود

ناصر نوربخش در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در مورد دعوت از فرنگی کاران برای حضور در اولین اردوی تیم ملی گفت: این اردو در روز های 12 تا 21 دی ماه برگزار می گردد و با توجه به اینکه جام تختی در روزهای 4 و 5 بهمن به انجام خواهد رسید ما می توانیم یک اردوی نصفه و نیمه دیگر هم داشته باشیم.

وی با انتقاد از ایرادهایی که در برگزاری مسابقات قهرمان کشوری وجود دارد، گفت: با توجه به شرایط اضطراری که در کشتی فرنگی ایجاد شده که نشأت گرفته از برنامه های فدراسیون در سال های گذشته بود، متاسفانه این شکل از برگزاری مسابقات معایب زیادی داشت که باید آنها را به تدریج رفع کرد. برگزاری مسابقات کشوری به صورت تیم به تیم، باعث می شد که گاهی یک کشتی گیر بدون باخت، دوم گردد یا وقتی حریف روی تشک نمی آمد 5 امتیاز به حساب کشتی گیر نوشته می شد و این موارد در جدول مسابقات خلل ایجاد می کرد. کشتی ورزش انفرادی است و تنها در مسابقات جام جهانی و لیگ می گردد رقابت ها را به صورت تیم به تیم برگزار کرد، این شیوه در مسابقات کشوری جواب نمی دهد.

نوربخش تاکید نمود: ایجاد تغییرات عمده در برگزاری این رقابت ها بستگی به نظر رئیس جدید فدراسیون دارد و اینکه بخواهد از نظرات افراد متخصص در کار استفاده کند. برگزاری مسابقات بدون هدف و با هزینه بالا، همه را خسته نموده بود و علاوه بر اینکه بازدهی نداشت، ابهاماتی هم ایجاد نموده بود. در نهایت کادرفنی هم مجبور بود سلیقه شخصی را وارد کار کند و افرادی که از دید خودشان بهتر هستند را در تیم ملی قرار دهد که حاصل این اتفاق همین نتایجی می گردد که در جهانی شاهدش بودیم.

نوربخش با اشاره به سال هایی که از تیم ملی فاصله گرفته بود، به خبرنگاران گفت: فدراسیون کشتی بعد از المپیک 2012 لندن که تیم ملی فرنگی قهرمان المپیک شد، کادرهای فنی متعددی در رأس کار قرار داد و هر دو سه ماه یک بار یک کادر کارشان را شروع می کردند. خودم در این مدت دو بار سرمربی شدم که تیمم قهرمان جام جهانی هم شد اما عوضم کردند، پس ملاک عملکرد افراد نبود. این سیاست فدراسیون بود که کادرها را پشت سر هم تغییر دهد، حالا چه دیدگاهی داشت خدا می داند. ما در این خصوص ایده و فکر خودمان را داریم و می دانیم انگیزه اصلی این تغییرات مداوم چه بود. به هر شکل محمد بنا هم در این مدت نبود.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در این خصوص که از او به عنوان منتقد محمد بنا یاد می شد، عنوان نمود: دوستی و رفاقت من و محمد بنا از زمان کشتی دریافت مان شکل گرفت، روزهایی که من در 57 کیلوگرم و او در 68 کیلوگرم مبارزه می کردیم. جدای از این سال ها نیز در تیم ملی با هم همکاری کردیم و مکمل هم بودیم. هدف اصلی همیشه این بود که تیم ملی نتیجه بگیرد. به گذشته هم برگردید می بینید که احد پازاج و جمشید خیرآبادی هم آمدند؛ من با آنها کار کردم و به این نگاه نکردم که صندلیم کجاست و چه کسی باید سرمربی باشد و چه کسی مربی، هدفم صرفا خدمت به تیم ملی بود و هرجا احساس کردم همدلی و صمیمیت وجود دارد و می توانم یاری کنم، دریغ نکردم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نگران نیست باز هم همان مسائل قبلی که منجر به اختلاف او با محمد بنا بعد از المپیک 2012 لندن شد، مشکل ساز گردد؟ گفت: مشکل اصلی برمی گشت به سیاست وزارت ورزش و فدراسیون کشتی. درجایی که بحث تیمی مطرح است باید هر کسی صندلی خودش را داشته باشد اما متاسفانه چه از دید مسئولان، چه رسانه ها، برد و باخت ها همه به نام سرمربی تیم نوشته شد و در بحث حقوق و پاداش مربیان در صندلی حقیقی شان لحاظ نشدند. بعد از لندن به ما دسته گل هم ندادند و یک تشکر هم نکردند. ما دنبال این چیزها نبودیم ولی وقتی صندلی افراد را درست نبینند، دلخوری پیش می آید. همان زمان من باید کارم در دانشگاه را رها می کردم که شبانه روز در خدمت تیم ملی باشم، از شهریار به تهران می آمدم که در خدمت کشتی فرنگی باشم، اما هیچ کدام اینها در کار دیده نشد. منهای زمان یزدانی خرم که تا حدودی به مربیان توجه می کرد و برای آنها و کشتی گیران حقوق در نظر گرفته بود و جوایز تقسیم می شد، در فدراسیون مرحوم خطیب و رسول خادم شاهد چنین اتفاقی نبودیم.

نوربخش گفت: میلیاردها تومان در کشتی هزینه می شد اما کسانی که باید از آن بهرمند می شدند، بهره نمی بردند. حالا که محمد بنا بازگشته، بی گدار به آب نمی زند. مشکل اصلی به سیستم برمی گشت. من به آذربایجان رفتم و ماهانه 20 هزار دلار حقوق می گرفتم، اما آنجا نماندم، چون دیدگاهم مادی نیست اما وقتی به من حقوق نمی دهند یعنی ارزشی برای کارم قائل نیستند، وقتی پاداش نمی دهند یعنی مرا نادیده می گیرند در حالی که نقش مربیان سازنده در کشتی فرنگی خیلی پررنگ است. شما ببینید چرا کشتی تا این حد افت نموده، فدراسیون در زمان رسول خادم که واقعا بیشتر از همه کار کرد، ولی اصولی نبود و منتج به نتیجه هم نشد. آنها مربیان سازنده را فراموش کردند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 885

به "نوربخش: فدراسیونِ رسول خادم بیشتر از همه کار کرد، اما اصولی نبود، می دانیم انگیزه اصلی تغییرات متعدد در تیم فرنگی چه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوربخش: فدراسیونِ رسول خادم بیشتر از همه کار کرد، اما اصولی نبود، می دانیم انگیزه اصلی تغییرات متعدد در تیم فرنگی چه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید