نگرانی وزیر دفاع آمریکا از برنامه های اتمی و موشکی کره شمالی

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران : وزیر دفاع آمریکا چهارشنبه شب به وقت تهران گفت که برنامه های اتمی و موشکی کره شمالی یک تهدید جدی جهانی هستند.

نگرانی وزیر دفاع آمریکا از برنامه های اتمی و موشکی کره شمالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا قبل از رایزنی با همتای کره جنوبی خود در پنتاگون گفت: موافقیم که برنامه های اتمی و موشکی کره شمالی یک تهدید جدی علیه امنیت و ثبات منطقه ای و دنیا بوده و آمریکا متعهد به حفظ امنیت شبه جزیره کره است.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت که کشورش و کره جنوبی باید راهی عادلانه تر برای تقسیم هزینه های دفاعی پیدا نمایند تا هزینه های آن به طور نابرابر برعهده مالیات دهندگان آمریکایی نیفتد. هم اینک 28500 نظامی آمریکایی به عنوان عاملی بازدارنده علیه کره شمالی و پیامی به چین در کره جنوبی مستقر هستند.

کره شمالی در رژه عظیم نظامی خود که شنبه بعد از ظهر به وقت تهران برگزار گردید، یک نوع موشک بالستیک قاره پیمای جدید متحرک به نمایش گذاشت که به گفته کارشناسان عظیم تر از نمونه های قبلی است. موشک قاره پیمای جدید عظیمتر از موشک هواسونگ-15 است که نوامبر سال 2017 آزمایش شد. آزمایش آن موشک در آن برهه موجب اظهار نظر کارشناسان مبنی بر توان رسیدن آن به قاره آمریکا شد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7889

به "نگرانی وزیر دفاع آمریکا از برنامه های اتمی و موشکی کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی وزیر دفاع آمریکا از برنامه های اتمی و موشکی کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید