واحدهای فناور کرمانشاه 152 محصول تولیدی دارند

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/کرمانشاه رئیس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه بااشاره به فعالیت 88 شرکت و واحد فناور در پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: این شرکت ها 152 محصول تولیدی دارند و سال گذشته 30 میلیارد تومان فروش داشتند.

واحدهای فناور کرمانشاه 152 محصول تولیدی دارند

معصومه خان احمدی در نشست ستاد ساماندهی جوانان استان که امروز(دوم بهمن) با موضوع رسانه، فضای مجازی، تکنولوژی های نوین و اشتغال جوانان برگزار گردید، با اشاره به فرصت های فضای مجازی جهت ایجاد اشتغال برای جوانان، اظهار کرد: کسب و کاری های مجازی برخلاف دیگر کسب و کارها، سرمایه گذاری و امکانات اندکی احتیاج دارند و بیشتر مغزافزاری و نرم افزاری هستند.

وی با بیان اینکه مصرف نمایندگان فراوریات مجازی هم طیف گسترده ای را شامل می شوند، بیان کرد: همین مسئله باعث شده تا کسب و کارهای این حوزه بتواند برچالش های مالی غلبه کند و رونق زیادی داشته باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه فراوری گیم و انیمیشن را یکی از پردرآمدترین کسب و کارهای حوزه فضای مجازی در جهان دانست و اضافه کرد: طراحی سایت، ساخت فروشگاه اینترنتی، وبلاگ نویسی تخصصی، خرید و فروش سایت و... نیز از پردرآمدترین کسب و کارهای حوزه فضای مجازی هستند که می توانیم اشتغالزایی خوبی در آنها داشته باشیم.

خان احمدی با اشاره به فعالیت 88 شرکت و واحد فناور در پارک علم و فناوری کرمانشاه، تاکید نمود: این تعداد واحد فناور در استان 152 محصول فراوریی دارند و سال گذشته نیز از محل فروش فراوریاتشان 30 میلیارد تومان درآمد داشتند.

وی اضافه کرد: شرکت ها و واحد فناور کرمانشاه تا به امروز چند دستاورد همچون نرم افزا زائریار، سامانه انتقال خون و اورژانس ملی را در حوزه مجازی داشته اند که در سطح ملی مطرح شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه به راه اندازی مرکز تخصصی گیم و انیمیشن در این پارک اشاره نمود و گفت: باتوجه به اهمیت حوزه گیم و انیمیشن و ایجاد ارزش اضافه نموده فراوان در این حوزه و همچنین فرایند رو به رشد آن در استان این مرکز را راه اندازی کردیم.

وی تاکید نمود: این مرکز در بخش های موشن گرافی، انیمیشن دو بعدی و سه بعدی، طراحی دیجیتال و بازی های ویدئویی بستری مناسب برای ورود علاقمندان به این حوزه فراهم نموده است.

دستگاه های اجرایی در حوزه فضای مجازی به توانایی جوانان استان اعتماد نمایند

در ادامه این نشست علی اکبر اختری رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز به رشد سریع کسب و کارهای حوزه فضای مجازی در جهانی کنونی اشاره نمود و گفت: چند دهه پیش انقلابی در حوزه الکترونیک جهان شکل گرفت، اما کشور ما چندان از ظرفیت های این انقلاب استفاده نکرد و در مقابل کشوری مانند ژاپن استفاده حداکثری برد و همین مسئله فاصله کنونی مالی دو کشور را بوجود آورد.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی هم در حوزه استفاده از فضای مجازی و رسانه و کامپیوتر، انقلابی در جهان شکل گرفته که اگر ورود خوبی نداشته باشیم، باز هم از کشورهای دیگر عقب خواهیم افتاد.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه توضیح داد: استفاده از کتاب های دیجیتالی صوتی امروزه درحال گسترش است و استان کرمانشاه هم در این حوزه جوانان فعالی دارد که باید به آنها یاری کنیم تا با تشکیل شرکت های فناور به فراوری در این زمینه بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان کرمانشاهی در حوزه فضای مجازی توانایی های زیادی دارند، عنوان نمود: متاسفانه علیرغم ظرفیت های زیادی که در این حوزه داریم، دستگاه های اجرایی استان کارهایی مانند طراحی سایت و سامانه های خود را به خارج از استان سفارش می دهند.

اختری اعلام کرد: همچنین درحوزه بازی سازی، ساخت اپلیکیشن ها و ... ظرفیت های خوبی داریم که باید روی آنها تمرکز کنیم و ایجاد اشتعال داشته باشیم.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4603

به "واحدهای فناور کرمانشاه 152 محصول تولیدی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحدهای فناور کرمانشاه 152 محصول تولیدی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید