وارثان لینکلن در بازار کتاب

به گزارش جعبه مهر، کتاب وارثان لینکلن وارد بازار کتاب شد.

وارثان لینکلن در بازار کتاب

هادی اسماعیلی نویسنده این کتاب به خبرنگاران گفت: وارثان لینکلن در شش فصل با موضوع شکل گیری و پیدایش دکترین های اصلی در نگرش سیاستمداران آمریکایی منتشر شده که شامل سخنرانی های تاریخی و مشهور نخبگان سیاسی آمریکا اعم از روسای جمهور، وزرای خارجه و چهره های پرنفوذ و برجسته ارتش است.

این نویسنده و پژوهشگر خاطرنشان کرد: در وارثان لینکلن تلاش شده تا از هرگونه پیش داوری و قضاوت جلوگیری شود و با بیان و تشریح نقطه نظرات ثبت شده در تاریخ سیاسی، این فرصت را به مخاطب داده تا در شرایطی به طور کامل مستند، از نقش آمریکا در رویدادهای بزرگی همچون جنگ های جهانی اول و دوم مطلع شود.

او اظهار کرد: این کتاب به مخاطب کمک می کند تا دریابد که چگونه دکترین آمریکایی پس از جنگ های جهانی و جنگ در ویتنام و آغاز جنگ سرد و نیز در موضوعاتی همچون رقابت تسلیحاتی، حقوق بشر و غیره توانست در شکل گیری امپریالیسم آمریکا و نظم نوین جهانی و رسیدن به یک قدرت جهانی نقش داشته باشد.

وی اضافه نمود: در این کتاب همچنین به دوران معروف به مک کارتیسم در آمریکا اشاره شده است که تاریخ نویسان فراوانی بر روی این موضوع نقد و تفسیرهای فراوانی نوشته اند.

اسماعیلی اظهار کرد: وارثان لینکلن همچنین حاوی سخنرانی مهم جان اف. کندی رئیس جمهور ترورشده آمریکا درباره بحران موشکی کوبا و نیز شامل سخنرانی های متعدد دیگری از مقامات آمریکایی در همایش اجلاس هزاره سران ملل متحد است.

کتاب وارثان لینکلن توسط نشر شلفین منتشر شده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3974

به "وارثان لینکلن در بازار کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وارثان لینکلن در بازار کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید