واکنش مسکو به اتهامات واشنگتن: آمریکا منشاء 30 درصد حملات سایبری در روسیه است

به گزارش جعبه مهر، سفارت روسیه در واشنگتن و یک سناتور ارشد روس تأکید کردند: کوشش مجدد برای متهم کردن مسکو به دست داشتن در حملات هکرها به ساختاری دولتی آمریکا، کاملاً بی اساس و با اهداف سیاسی خاص انجام شده است.

واکنش مسکو به اتهامات واشنگتن: آمریکا منشاء 30 درصد حملات سایبری در روسیه است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سفارت فدراسیون روسیه در واشنگتن، امروز با انتشار بیانیه ای تأکید کرد که اجرای عملیات تهاجمی در فضای اطلاعات با اصول سیاست خارجی روسیه مغایرت دارد و رسانه های آمریکایی بار دیگر بدون هیچ پایه و اساسی کوشش می نمایند مسکو را به حملات سایبری به ارگان های دولت آمریکا متهم نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دیپلمات های روسی در این بیانیه تأکید کردند: ما متوجه کوشش های بی اساس دوباره رسانه های آمریکایی برای متهم کردن روسیه به حملات هکری به ارگان های دولتی در ایالات متحده شده ایم. ما با مسئولیت پذیری اعلام می کنیم: حملات در فضای اطلاعاتی مغایر با اصول سیاست خارجی کشور ما، منافع ملی آن و درک مقامات مسکو از نحوه ایجاد روابط بین کشورها است. و روسیه هیچ عملیات تهاجمی در فضای مجازی انجام نداده است.

سفارت روسیه با یادآوری این واقعیت که مسکو فعالانه در حال پیشبرد توافقات دوجانبه و چندجانبه در زمینه مسئله امنیت سایبری است، اضافه کرد: در این راستا، ما می خواهیم ابتکارعمل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در تاریخ 25 سپتامبر، در مورد لزوم برنامه جامع اقدامات برای بازگرداندن همکاری روسیه و آمریکا در زمینه امنیت اطلاعات بین المللی را به همتایان آمریکایی خود یادآوری کنیم. البته ما پاسخی از واشنگتن دریافت ننموده ایم، همانطور که دیگر پیشنهادهای مسکو درباره برقراری مصاحبههایی سازنده و برابر بین دو کشور، بدون پاسخ باقی مانده اند.

کنستانتین کاساچوف رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز در این رابطه اعلام نمود که آمریکایی ها از هرگونه حمله هکرها به سیستم های اداری خود برای اهداف سیاسی خاص، از جمله اتهامات ضدروسی استفاده می نمایند.

این سناتور گفت: باید یادآوری کنم که، طبق اطلاعات کارشناسان مستقل، 28 تا 30 درصد از کل حملات هکرها به سیستم های رایانه ای در روسیه از خاک ایالات متحده صورت می گیرد ، در حالی که حملات هکری از خاک روسیه به سیستم های رایانه ای آمریکایی بیش از 2 الی 3 درصد هم نیست. اما حتی با وجود چنین آماری، روسیه همچنان اصلی ترین هدفی است که مقامات آمریکایی، بدون داشتن هیچ دلیل و مدرکی، آن را به ارتکاب اینگونه حملات متهم می نمایند.

کاساچوف تأکید کرد که طرف روسی همیشه خواهان رایزنی های کارشناسانه دوجانبه و توافقات چندجانبه درباره امنیت سایبری است، ولی ایالات متحده از ابتکارعمل های مسکو حمایت نمی کند.

پیش از این، دفتر مطبوعاتی وزارت بازرگانی آمریکا، در مصاحبه با خبرنگار این خبرگزاری، اطلاعات مربوط به هک شدن شبکه رایانه ای اداره ملی ارتباطات و اطلاعات واقع در این وزارتخانه را تأیید نموده و یادآور شد که اف.بی.آی. در حال اجرا تحقیقات در این زمینه است.

پیش از این، خبرگزاری رویترز گزارش داده بود: در جامعه اطلاعاتی آمریکا این نگرانی وجود دارد که هکرهایی که به این اداره و همچنین وزارت خزانه داری حمله نموده اند ، می توانند از روش های مشابه برای ورود به سایر ساختارهای دولتی ایالات متحده استفاده نمایند. شرایط به قدری جدی است که نشست فوق العاده شورای امنیت ملی در کاخ سفید تشکیل شده است. ضمن اینکه ، منابع خبری روزنامه واشنگتن پست مدعی شده اند ه کرهایی که برای دولت روسیه کار می نمایند، پشت این حملات سایبری قرار داشتند. این نشریه شواهدی برای تأیید این ادعا ارائه نداده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8551

به "واکنش مسکو به اتهامات واشنگتن: آمریکا منشاء 30 درصد حملات سایبری در روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مسکو به اتهامات واشنگتن: آمریکا منشاء 30 درصد حملات سایبری در روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید