چرا راور کرمان در شرایط فوق قرمز کرونایی قرار گرفت؟

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/کرمان روز گذشته رییس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به تاثیر اعمال محدودیت ها در دو هفته اخیر،گفت: از 160 منطقه قرمزی که در دو هفته پیش داشتیم اکنون با تلاش ها و مراعات مردم به 64 منطقه قرمز کاهش داشته ایم. اما طبق گزارش ها 7 شهرستان نیز شرایط فوق قرمز دارند که باید حتماً برای این شهرستان ها اقدامات فوری انجام گیرد، چرا که نرخ ابتلا به کرونا در این شهرستان ها صعودی است، که یکی از این شهرستان ها، راور در استان کرمان است.

چرا راور کرمان در شرایط فوق قرمز کرونایی قرار گرفت؟

مهندس مالک اژدری فرماندار شهرستان راور در گفت و گو با خبرنگاران درباره شرایط فوق قرمز شهرستان راور در زمینه شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: در آمار مبتلایان به کرونا تعداد بستری نسبت به جمعیت سنجیده می شود که در روزهای اخیر در شهر راور روزانه دو، سه الی چهار مورد بستری داشته ایم.

وی افزود: بیماریابی و انجام تست در شهرستان راور افزایش یافته و شاید یکی از دلایل افزایش آمار همین موضوع باشد و سعی بر این است با رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های اعمال شده در چند روز آینده شرایط بهتر شود.

اژدری شرح داد: در 20 روز قبل تعداد بستری های کرونایی روزانه شهرستان به 20 نفر هم می رسید که در حال حاضر این عدد خیلی کاهش یافته است.

فرماندار راور درباره شرایط مراکز درمانی این شهرستان بیان نمود: بخش کرونای بیمارستان راور با تجهیزات و امکانات کامل فعال است و 24 تخت بیمارستانی به بیماران بستری خدمات می دهد و خوشبختانخ ظرفیت تخت های کرونایی این منطقه هنوز پر نشده و ما بیماران را به جای دیگر منتقل نمی کنیم و هیچ زمانی حتی در بدترین شرایط نیز بیش از 18 بیمار کرونایی بستری در بیمارستان نداشته ایم.

وی در ادامه درباره اقدامات صورت گرفته در این شهرستان در راستای کاهش آمار مبتلایان نیز اظهار کرد: در حال حاضر در شهر راور ممنوعیت تردد از ساعت 21 تا 4 صبح و ممنوعیت بین شهری در شهرستان راور برقرار است.

اژدری با اشاره به اینکه براساس بررسی ها معین شده بیشترین ابتلاء به کووید 19 دراین شهر در دورهمی های خانوادگی رخ می دهد، گفت: افراد ناقل بدون علامت موجب ابتلای دیگران می شوند و از مردم درخواست داریم این موارد را رعایت کرده و دورهمی ها را کنار بگذارند تا مسئله ای برای دیگران به ویژه بیماران زمینه ای به وجود نیاید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8528

به "چرا راور کرمان در شرایط فوق قرمز کرونایی قرار گرفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا راور کرمان در شرایط فوق قرمز کرونایی قرار گرفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید