چگونه پرده مناسب برای اتاق خواب انتخاب کنیم؟

به گزارش جعبه مهر، پرده فاکتوری مهم در دکوراسیون اتاق خواب محسوب میشود. این عنصر دکوراتیو علاوه بر ایجاد زیبایی و جذابیت در فضا, برای مکان مورد نظر حریم خصوصی تعریف میکند و از ورود نور اضافی به اتاق جلوگیری مینماید. پرده جزء عناصری محسوب میشود که در بحث دکوراسیون داخلی اتاق خواب به راحتی با دیوارپوش, کفپوش و تخت خواب هارمونی پیدا میکند. اتاق خواب بدون پرده ظاهری خلوت و بدون پوشش دارد. نصب پرده در اتاق خواب علاوه بر ایجاد زیبایی فضا را گرم تر و صمیمی تر نشان میدهد.

چگونه پرده مناسب برای اتاق خواب انتخاب کنیم؟

بعد از انتخاب نوع دکوراسیون و سبک مورد نظر برای طراحی اتاق خواب خود میتوانید اقدام به خرید پرده نمائید. پرده ها در طرح, رنگ و جنس های متنوعی در بازار وجود دارند و طبق سلیقه افراد انتخاب میشوند. در انتخاب پرده این نکته را مد نظر داشته باشید که پرده را از جنسی انتخاب نمائید که بتواند نور را از خود عبور دهد و به روشن نگه داشتن فضا یاری کند. استفاده از پرده ضخیم مانع از عبور نور شده و فضای اتاق را گرفته و تاریک میکند.

یکی از مزایای استفاده از پرده در اتاق خواب مستر این است که میتوانید آن را به عنوان جدا کننده فضا مورد استفاده قرار دهید. با توجه به سبک دکوراسیون اتاق خود پرده ای تمام قد انتخاب کنید که از سقف تا زمین نصب گردد و در صورت احتیاج با استفاده از آن بتوانید تخت خواب را از قسمت نشیمن جدا نمائید.

انتخاب یک پرده مناسب برای اتاق خواب بر حسی که از فضا دریافت میگردد موثر است. بعضی اتاق خواب ها فضایی دلگیر و بعضی دیگر فضایی دلگشا دارند. پرده فضای اتاق را به کلی دگرگون میکند و میتواند هارمونی یا عدم هماهنگی ایجاد نماید. اتاق خواب مکانی برای کسب آرامش و فراغت از دغدغه های روزمره است, بنابراین تمام اجزای آن باید با یکدیگر هارمونی داشته باشند.

اگر در دکوراسیون اتاق خواب از رنگ های تیره استفاده میکنید بهتر است پرده را از جنس حریر انتخاب نمائید. پرده های حریر نسبت به پرده های ضخیم نور بیشتری را از خود عبور میدهند و فضای اتاق را روشن تر نشان میدهند.

با گسترش هنر طراحی داخلی, روز به روز شاهد طرح ها و مدل های متنوعی در حوزه دکوراسیون داخلی و اجزای آن هستیم. پرده نیز از جمله عناصر دکوراتیو است که در سبک ها و رنگ های مختلفی طراحی میگردد و متناسب با دکوراسیون اتاق خواب میباشد. امروزه هیچ نگرانی در خصوص انتخاب پرده وجود ندارد زیرا به راحتی میتوان آن را با سایر المان های اتاق هماهنگ نمود.

مدل پرده در اتاق خواب ها متفاوت است, بعضی ساده و بدون مدل میباشند و بعضی دیگر دارای والان, کتیبه و مدل های منحصر بفرد هستند. انتخاب مدل پرده با توجه به دکوراسیون مورد نظر صورت میگیرد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید مدل پرده با دکوراسیون اتاق خواب هماهنگی بی نظیری دارد و زیبایی فضا را دوچندان کرده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ساختمانچی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4095

به "چگونه پرده مناسب برای اتاق خواب انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه پرده مناسب برای اتاق خواب انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید