کشتی های ارواح ناوگان دریایی آمریکا را بشناسید

به گزارش جعبه مهر، ناوگان دریایی آمریکا کشتی های مخروبه بسیاری در دل آب های نیلگون دریا دارد. با خبرنگاران همراه باشید تا نگاهی به سرنوشت این کشتی ها داشته باشیم.

کشتی های ارواح ناوگان دریایی آمریکا را بشناسید

بعد از جنگ جهانی دوم، آمریکا ناوگان دریایی ملی دفاع خود را تاسیس کرد. این ناوگان با هدف ذخیره کشتی برای استفاده در دفاع ملی و اهداف اضطراری تشکیل شد. بیشتر کشتی های موجود در این ناوگان عمدتا تجاری بودند و طی 20 تا 120 روز می توانستند برای استفاده در مواقع اضطراری نظامی و غیرنظامی تجهیز شوند. در این مقاله از سرنوشت 60 ساله آن ها می خوانیم.

این ناوگان در سال 1328 در هشت منطقه ویرجیانا، تگزاس، کالیفرنیا، نیویورک، کارولینای شمالی، آلباما و اورگن 2277 کشتی مجهز داشت.

در حال حاضر فقط سه منطقه از هشت منطقه بالا فعال است. پس از سال ها غفلت و بی توجهی این کشتی ها آسیب دیدند و وجود فولاد آن ها در آب های دریا منجر به آلودگی های شیمیایی شده است. در سال 1392 تعداد 122 کشتی تجهیز و فعال در این ناوگان اعلام شد و روز به روز از تعداد آن ها کاسته می گردد.

از زمان تاسیس این ناوگان، از کشتی ها در هفت جنگ و یا در شرایط بحرانی استفاده شد.

در طول جنگ کره حدود 540 کشتی برای فعالیت نظامی استفاده شد. در طول دوران قحطی بعد از جنگ جهانی 600 کشتی برای انتقال زغال سنگ به شمال اروپا و غلات به هند مورد استفاده نهاده شدند. در بین سال های 1333 تا 1342 حدود 600 کشتی برای انبار غلات وزارت کشاورزی استفاده شدند. از 223 کشتی و 29 تانک پس از بسته شدن کانال سوئز در سال 1334 استفاده کردند. طی بحران برلین در سال 1339، 18 کشتی مورد استفاده نهاده شدند. 172 کشتی نیز در جنگ ویتنام مورد استفاده نهاده شدند.

در سال 1354 ناوگان دریایی و ارتش برای انجام فعالیت نظامی مشترک همکاری کردند و از 78 کشتی در جنگ خلیج استفاده کردند.

در سال 1383 در طی طوفان های کاترینا و ریتا از 9 کشتی برای عملیات امدادی استفاده شد. در زلزله هائیتی نیز 6 کشتی مورد استفاده نهاده شد.

و سالهای زیادی، سازمان مدیریت دریایی از لاشه کشتی ها برای بازیافت و ساخت صخره های مصنوعی استفاده کرد.

در سال 1330 در خلیج سوئیسون 340 کشتی لنگر انداخته بودند و امروزه کمتر از 50 تای آن ها باقی مانده است. با اینحال از سه منطقه باقی مانده ناوگان، این منطقه بیشترین کشتی را در خود جای داده است.

تجمع این کشتی ها در خلیج، اثرات مخرب زیست محیطی برای حیات وحش و ماهی ها ایجاد نموده است.

از 2277 کشتی در طی حدودا 60 سال تنها 25 کشتی باقی مانده است که در بدترین شرایط ممکن هستند و از آن ها با نام کشتی ارواح یاد می نمایند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9275

به "کشتی های ارواح ناوگان دریایی آمریکا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی های ارواح ناوگان دریایی آمریکا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید