480 طرح اشتغال روستایی افتتاح شد

به گزارش جعبه مهر، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی 480 طرح اشتغال روستایی و عشایر را افتتاح کرد.

480 طرح اشتغال روستایی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری در بیست و هفتمین برنامه جهش تولید که به افتتاح طرح های روستایی و عشایری اختصاص داشت، گفت: خدمات دولت در تامین زیرساخت ها در روستاها رنگین کمان زیبایی را به وجود آورده است و موجب ماندگاری روستاییان در روستاها شده است.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به بیمه روستاییان و عشایر گفت: با وجود تشکیل نهاد بیمه اجتماعی روستاییان در سال 1383 بیمه اجتماعی روستاییان مغفول مانده بود و در شروع دولت تدبیر و امید تنها 156 هزار و 136 خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بودند و با هموار شدن مسائل جمعیت تحت پوشش بیمه به یک میلیون و 278 هزار و 739 خانوار رسید و در واقع رشد 95 درصد رشد داشت.

شریعتمداری اضافه نمود: در روز ملی روستاییان و عشایر گام بزرگ دیگری در تحقق اصل 29 قانون اساسی و اجرای نظام رفاهی برداشته شد و شرایطی فراهم می شود که تا هیچ نیازمندی از چتر پوشش بیمه تامین خارج نماند و یک هزار و 425 میلیارد تومان منابع برای تامین سهم دولت برای بیمه روستاییان فراهم شد و در نتیجه ارائه خدمات برای یک میلیون و 440 هزار نفر از خانوارهای روستایی کمتر برخوردار که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند فراهم می کند تا کمک حال این افراد در دوران پیری و ازکارافتادگی انها باشد.

وی اظهارداشت: سرانه دارایی های اعضای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان عشایر در شروع دولت تدبیر و امید چهار میلیون تومان بود که این مبلغ هم اکنون به 80 میلیون تومان رسیده است.

همچنین در این مراسم دستور ایجاد پوشش بیمه فراگیر یک میلیون و 440 هزار خانوار جدید صادر شد و اولین کارت به یک خانواده روستایی ارائه شد.

وزیر تعاون درباره طرح اشتغال روستاییان و عشایر گفت: بدون اشتغال با وجود زیرساخت ها در کشور امکان حیات برای روستاییان میسر نیست و با توجه به اختصاص 1.5 میلیارد از صندوق توسعه ملی مبلغ 22 هزار میلیارد تومان مربوط به اشتغال روستایی است تا کنون 12 هزار میلیارد تومان به 22 هزار و 450 روستا و 443 شهر برای اجرای 135 هزار طرح فعالیت روستایی پرداخت شد تا موجبات ایجاد 210 هزار اشتغال فراهم شود.

وی میزان انحراف طرح های اشتغال روستایی که توسط دیوان محاسبات اجرا شده را 4 درصد مطرح نمود.

وزیر تعاون اظهارداشت: در دولت تدبیر امید سهم اشتغال روستایی از سبد اشتغال کشور از سه درصد به 29 درصد افزایش یافته است و 38 درصد کارآفرینان زنان روستایی هستند.

->

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7683

به "480 طرح اشتغال روستایی افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "480 طرح اشتغال روستایی افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید