خبرهای خوب و بد کرونایی ، 139 شهرستان قرمز و 99 شهرستان در شرایط هشدار ، کاهش 25 درصدی بستری روزانه

به گزارش جعبه مهر، سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام کاهش 25 درصدی بستری روزانه مبتلایان کرونا در کشور طی یک ماه گذشته، از قرمز بودن شرایط 139 شهرستان و قرار داشتن 99 شهرستان در شرایط هشدار اطلاع داد.

خبرهای خوب و بد کرونایی ، 139 شهرستان قرمز و 99 شهرستان در شرایط هشدار ، کاهش 25 درصدی بستری روزانه

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در مجموع در کل کشور طی هفته گذشته تعداد شهرستان های قرمز کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر 139 شهرستان در شرایط قرمز بیماری و 99 شهرستان در شرایط هشدار بیماری قرار دارند.

وی ادامه داد: تعداد موارد بستری روزانه در کشور طی یک ماه گذشته تا 25 درصد کاهش یافته است. مطمئنا مهم ترین عامل در کاهش تدریجی شیوع بیماری در کشور، رعایت بیشتر و جدی تر پروتکل های بهداشتی و استفاده همگانی تر از ماسک از سوی مردم است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: البته اعلام این فرایند کاهشی به هیچ وجه نباید موجب ساده انگاری شرایط و تغییر رفتار ما در برابر ویروس گردد چراکه سرایت پذیری کرونا (کووید-19) چندین برابر افزایش یافته است بنابراین برای غلبه بر کرونا، میزان رعایت پروتکل ها نیز باید چندین برابر افزایش یابد.

لاری اضافه نمود: از 6 تا 14 مرداد امسال بیش از 221 هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی و کارگاهی در سراسر کشور صورت گرفته است. بیشتری میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور مربوط به ادارات و سازمان های دولتی و کمترین میزان در نانوایی ها گزارش شده است.

وی گفت: میزان استفاده مردم از ماسک در مراکز و اماکن عمومی 74.2 درصد و در وسایل نقلیه عمومی 73.8 درصد گزارش شده است. همچنین میزان استفاده از ماسک از سوی شاغلان ادارات و بانک های کشور 88.4 درصد و در شاغلان صنوف و صنایع 75.8 درصد بوده است.

لاری تاکید نمود: در اردیبهشت ماه شاهد کاهش چشمگیر ابتلا و بستری در اغلب استان های کشور بودیم اما متاسفانه کم توجهی به دستورالعمل های بهداشتی منجر به خیز مجدد بیماری در کشور شد. نباید فراموش کنید که هر تغییر رفتاری در برابر این ویروس یک تا 2 هفته بعد اثرش را در تعداد موارد بستری و 4 تا 6 هفته بعد در تعداد موارد مرگ و میر نشان می دهد.

وی ادامه داد: باید از تجربه گذشته درس بگیریم و اصول سه گانه بهداشتی شامل شست وشوی مکرر دست ها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی را جدی بگیریم تا شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

  • جدیدترین آمار کرونا در ایران | 174 بیمار دیگر جان باختند | شرایط 3971 کرونایی وخیم است | 15 استان در شرایط قرمز

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7041

به "خبرهای خوب و بد کرونایی ، 139 شهرستان قرمز و 99 شهرستان در شرایط هشدار ، کاهش 25 درصدی بستری روزانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرهای خوب و بد کرونایی ، 139 شهرستان قرمز و 99 شهرستان در شرایط هشدار ، کاهش 25 درصدی بستری روزانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید