خطر جراحی با فراوری دستگاه حرارتی الکتروکوتر کاهش یافت

به گزارش جعبه مهر، دستگاه الکترو کوتر از سوی محققان ایرانی برای جراحی های پوست، چشم، گوش، حلق و بینی و ارولوِژی فراوری شد، فراوری این دستگاه، خطر جراحی را برای بیماران به حداقل می رساند.

خطر جراحی با فراوری دستگاه حرارتی الکتروکوتر کاهش یافت

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با کوشش محققان داخلی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دستگاهی طراحی شد، که روند جراحی را برای بیماران آسان تر می نماید. دستگاه فراوریشده الکتروکوتر نام دارد. دستگاهی که با قرارگیری بر روی بافت های زنده بیماران، درجات متفاوتی از تخریب را شامل می گردد.

دستگاه فراوریشده برای بیمارانی که از دستگاه های الکتریکی همچون ضربان ساز قلب و محرک مغزی، درروند درمان بیماران استفاده می گردد خطر کمتری دارد. چراکه در الکترو کوتر جریان به وسیله بیمار عبور نمی نماید.

الکتروکوتر روندی است که طی آن جریان مستقیم یا متناوب به وسیله الکتروکوتر از سیم فلزی مقاوم عبور می نماید و حرارت فراوری می گردد، الکترود گرم شده روی بافت های زنده بیماران قرار می گیرد تا درجات متفاوتی از تخریب بافت انجام گردد.

فهیمه خوارزمی مجری طرح با اشاره به مشخصات فنی این دستگاه اعلام کرد: هر دستگاه الکتروکوتر می تواند حرارت را در یک دمای واحد یا محدوده ای از دما بین 100 تا 1200 درجه سلسیوس به بیمار منتقل کند.

این فعال حوزه فناوری با اشاره به ملاحظاتی که باید درروند درمان بیماران در صورت استفاده از این دستگاه صورت گیرد اظهار کرد: پزشکان ضمن آنکه باید ویژگی های هیستولوژیک بافتی که باید تحت درمان قرار بگیرد را زیر نظر بگیرند، ضروری است، حیطه و عمق تخریب و عوارض احتمالی دیگر را که ممکن است در جریان درمان با آن روبرو شوند را مد نظر قرار دهند.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان ایرانی با بیان اینکه احتمال سوختگی در هنگام استفاده از دستگاه وجود دارد اعلام کرد: به دلیل خاصیت دستگاه الکتروکوتر، ترکیبات قابل اشتغال در کنار محیطی که دستگاه قرار می گیرد نباید باشد و در طول انجام فرآیند نیز اگر بیمار از ژنراتور اکسیژن قابل حمل استفاده می نماید باید قطع گردد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1471

به "خطر جراحی با فراوری دستگاه حرارتی الکتروکوتر کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر جراحی با فراوری دستگاه حرارتی الکتروکوتر کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید