سهراب مرادی خداحافظی کرد

به گزارش جعبه مهر، سهراب مرادی، قهرمان خوش نام ایرانی که در المپیک 2016 پیروز به کسب مدال طلا برای کاروان ایران در رشته وزنه برداری شد، به طور رسمی از دنیای حرفه ای در این رشته خداحافظی کرد. او که تا یکی، دو هفته پیش هم کوشش می کرد جایی برای خودش در ترکیب تیم ملی ایران به دست بیاورد، پس از مصدومیت های مکرر و البته ناتوانی در بلندکردن وزنه های مدنظر، جایش را به جوانان آینده دار این رشته در ایران داد.

سهراب مرادی خداحافظی کرد

پیش از این زمزمه هایی مبنی بر خداحافظی سهراب مرادی به گوش می رسید و حتی مربیان تیم ملی هم به طور ضمنی به آن اشاره نموده بودند؛ ولی روز گذشته، مرادی با انتشار یک پست اینستاگرامی به طور رسمی به این شایعات رنگ واقعی بخشید. مرادی در واکنش به خداحافظی اش از وزنه برداری در صفحه شخصی خود نوشت: درود به همه هم میهنان و ورزشکاران گرامی. خدای بزرگ را متشکرم که بر من منت نهاد تا بخشی از عمر خویش را در ورزش و جمع باصفا و پرمحبت شما عزیزان گرامی سپری کنم. به یقین ادعا می کنم که در طول این مدت از زمان آغاز بنده در ورزش حرفه ای تا به امروز بهره فراوانی از پشتیبانی و محبت های شما بزرگواران نصیب این جانب شده است. ضمن عرض سپاس و قدردانی از الطاف شما دوستان و هم میهنان گرامی، از ایزد پاک نعمات بی کران و سلامتی برای شما عزیزان آرزومندم. این جانب سهراب مرادی از امروز اعلام می دارم با ورزش حرفه ای و پهلوان پرور وزنه برداری خداحافظی خواهم کرد. امید به اینکه توانسته باشم افتخاری هرچند کوچک برای شما عزیزان بوده باشم و در قلب و خاطرات شما جایگاهی همیشگی داشته باشم. شما را به خداوند بزرگ می سپارم.

مرادی سال 1398 از ناحیه کتف مصدوم و مجبور شد سه بار کتفش را درمان کند. او برای حضور در المپیک پاریس کوشش کرد و حتی یک گزینشی المپیک را هم پشت سر گذاشت؛ اما با رکورد های ایدئال برای دسته 102 کیلوگرم فاصله داشت. مرادی قهرمان المپیک 2016 ریو و قهرمان دنیا در سال های 2017 و 2018 است. او بعلاوه مدال طلای بازی های آسیایی 2018 جاکارتا و دو نشان طلا، یک نقره و یک برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد. این وزنه بردار بعلاوه رکورددار مجموع دسته 96 کیلوگرم دنیا با 416 کیلوگرم است. در اوزان قدیم وزنه برداری نیز مرادی در دسته 94 کیلوگرم با رکورد 189 یک ضرب، 233 دوضرب و مجموع 417 کیلوگرم رکورددار یک ضرب، دوضرب و مجموع دنیا است.

منبع: فرارو
انتشار: 10 تیر 1402 بروزرسانی: 10 تیر 1402 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11357

به "سهراب مرادی خداحافظی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهراب مرادی خداحافظی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید